سهیل شاهین: کشورها در پی جابجایی افراد مورد نظر خود در بدنه دولت افغانستان اند

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
عضو شوید
سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که کشور ها در پی جابجای افراد مورد نظر خود در بدنه دولت افغانستان اند و از همین رو همواره بر ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان تأکید می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، شاهین در یک گفتگوی ویژه با آریانانیوز تاکید کرد که حکومت افغانستان همه‌شمول است و حقوق بشر نیز در کشور نقض نشده است.
وی گفت: "از لحن شماری از کشور ها معلوم می شود که اگر افراد نزدیک به آنان در حکومت شامل شوند، حکومت همه شمول خواهد شد".
او در رابطه به موضوع مسدود ماندن مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم گفت که تمام رهبری طالبان خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه در کشور اند اما چگونگی معیار و اصول آن تا هنوز فراهم نشده است.
شاهین گفت: "هر جامعه عنعنات خاص خود را دارد. ما اصول اسلامی خود را داریم. ما در پرتو این اصول راه حلی را به این مساله پیدا خواهیم کرد".
او همچنان تاکید کرد که طالبان به توافق نامه دوحه متعهد است اما امریکا یک جانبه آن را نقض کرده است.
به گفته وی، واشنگتن پس از آن توافق باید در خاک افغانستان حملات نظامی انجام نمی‌داد و همین گونه، نام های شماری از مقام های طالبان را از فهرست سیاه سازمان ملل حذف می‌کرد.
نشست طالبان در کندهار آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
شهروندان آزاد می توانند تصمیم گیرنده و سازنده ای یک حکومت فراگیر باشند نه یک گروه
سهیل شاهین همچنان تصمیم اخیر کاخ سفید مبنی بر انتقال 3.5 میلیارد دالر از دارایی های منجمد مانده بانک مرکزی افغانستان را به سوئیس نادرست خواند.
وی گفت: "ما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان بر ضد دیگران استفاده کند. ما به این امر متعهد هستیم. امتناع امریکا از حذف نام های رهبران و اعضای ما از فهرست سیاه نقض توافقنامه است".
رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر در این گفتگو همچنان تأکید کرد که طالبان خواستار تعامل مثبت و معنادار با جهان است. او واگذار نشدن کرسی افغانستان در سازمان ملل را برای نماینده طالبان، یک برخورد سیاسی این سازمان در برابر افغانستان می‌داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала