سومین روز درگیری میان طالبان و مقاومتگران در بدخشان

© Sputnikبعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
عضو شوید
منابع محلی در بدخشان از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای‌ جبهه‌ی مقاومت و طالبان خبر می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، این منابع می‌گویند، که از سه روز بدین‌سو این درگیری‌ها در ولسوالی‌های راغستان و یفتل بدخشان دوام دارد.
منابع می‌افزایند‌، که طالبان از زمین و هوا عملیات راه انداخته‌اند؛ اما به گفته‌‌ی آن‌ها تاکنون بی‌نتیجه بوده و شماری از جنگ‌جویان طالب از جنگ یفتل فرار کرده‌اند.
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2022
زخمی شدن دو طالب در یک انفجار در بدخشان
منابع اضافه می‌کنند، که در این سه روز درگیری، چندین طالب از جمله یک فرمانده کندک شان به‌نام قاری سجاد از لوا راغ و فرمانده تولی قرارگاه لوا راغ به‌نام قاری عبدالرحمن انوری کُشته شده‌اند و تا فعلا از مقاومت‌گران نیز یک تن کُشته و یک تن دیگر زخم برداشته است.
منابع محلی تصریح می‌کنند، که اخیراً شماری از فرماند‌‌هان پیشین جهادی در کران‌ومنجان، راغستان، دروازها و یفتل این ولایت در برابر طالبان ایستاده‌اند.
گروه طالبان تاکنون در این باره دیدگاه شان را بیان نکرده و خاموشی را مانند همیشه اختیار کرده است.
پیش از این، گروه طالبان درگیری ها در پنجشیر را نیز رد می کردند و اما در هفته های پسین و پس از کشته شدن بیش از هفتاد جنگجوی این گروه این گروه از درگیری های میان این گروه و نیروهای جبهه مقاومت خبر دادند. گفته می شود، در این درگیری ها فرمانده تازه گماشته شده ای گروه طالبان برای پنجشیر و بغلان نیز در جمع کشته شدگان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала