آمریکا همکاران استخباراتی‌ خود در افغانستان و "وضعیت اسفناک" آنها را به فراموشی سپرد

© @https://twitter.com با گذشت یک سال آمریکا خروج "شتاب زده" از افغانستان را بررسی می‌کند
با گذشت یک سال آمریکا خروج شتاب زده از افغانستان را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
عضو شوید
یکی از افسران نیروهای ویژه آمریکا می‌گوید که دولت این کشور به طور آشکارا وضعیت اسفناک همکاران استخباراتی‌اش در افغانستان را نادیده می‌گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک سال پس از خروج نیرو های ایالات متحده آمریکا از افغانستان و حاکمیت طالبان، توماس کازا، یکی افسران نیرو‌های ویژه این کشور می‌گوید که دولت ایالات‌متحده به طور آشکار وضعیت اسفناک افغان‌هایی را که برای آمریکایی‌ها کار می‌کردند و اکنون مخفی شده‌اند، نادیده می‌گیرد.
روزنامه ان‌وای‌سن آمریکایی روز جمعه، 23 سپتامبر، گزارش داده است که آقای کازا چنین بی‌توجهی را یک رسوایی ملی دانسته است.
یک سال پیش، آقای کازا یک موسسه غیرانتفاعی را تأسیس کرد که ماموریت آن کمک به اعضای گروه ماین‌روبی است تا ویزای ویژه مهاجرت و عبور امن به امریکا را دریافت کنند.
در اوایل ماه جاری، کازا در کنفرانس دوستان جهانی افغانستان در واشنگتن دی‌سی شرکت کرده و با سازمان‌های غیرانتفاعی و سیاست‌گذارانی که اکنون تلاش‌های بشردوستانه برای نجات افغان‌ها را رهبری می‌کنند، گرد هم آمدند.
آقای کازا در این نشست گفته است که آن‌ها سه تا پنج مایل تا وزارت امور خارجه فاصله دارند، اما در حالی‌که برای این وزارت دعوت‌نامه نیز فرستاده شده، آن را نادیده گرفته و شرکت نکرده است.
اگر چه آمریکا و متحدانش به یک تعهد اخلاقی اعتراف کرده‌ و براساس آن در آخرین هفته‌های حضور در افغانستان، بیش از 120 هزار تن را با پروازهای نظامی و چارتر به امریکا منتقل کردند؛ اما اکثر کسانی که واجد شرایط بودند، فراموش شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала