ابراز نگرانی آمریکا و متحدان آن نسبت به "تهدیدات امنیتی" پیرامون تاسیسات هسته ای اوکراین

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا متحدان غربی آن " فرانسه و آلمان" نسبت به وضعیت تاسیسات هسته ای در اوکراین ابراز نگرانی کردند .
به گزارش اسپوتنیک، وزرای خارجه فرانسه، آلمان و ایالات متحده نسبت به تهدیدات علیه تاسیسات هسته ای غیرنظامی در اوکراین ابراز نگرانی کرده اند.
وزرای خارجه این کشور ها با تاکید بر لزوم حفاظت از نیروگاه‌های اتمی اوکراین، بر " حمایت خود ار کار ماموران آژانس انرژی اتمی " در نیروگاه هسته‌ی راپوروژیه تاکید کردند.
در این بیانیه آمده است: "ما نگرانی جدی خود را در مورد تهدیداتی که پیرامون امنیت تأسیسات هسته‌ای ایجاد شده دراوکراین ابراز می‌داریم".
بیانیه می‌افزاید: این کشورها در نظر دارند به حمایت از اقدامات آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اجرای اصول هفتگانه امنیت هسته ای و فیزیکی – هسته‌ای که توسط رافائل گروسی، مدیرکل این سازمان اعلام شده است، ادامه دهند. کشورها در مورد تلاش های خود برای حفظ حضور هیأت آژانس انرژی اتمی در نیروگاه هسته ای گزارش دادند.
اصول هفتگانه ضروری ایمنی هسته ای شامل تضمین یکپارچگی فیزیکی تاسیسات هسته ای، سلامت کلیه سیستم ها و تجهیزات، تامین برق، تداوم زنجیره تامین، اثربخشی سیستم های نظارتی و عملکرد پرسنل تاسیسات است.
نیروگاه هسته ای "زاپروژیا" به طور معمول بارها از سوی نیروهای اوکراینی گلوله باران شده اند به امید اینکه کی یف بتواند آن را تصرف کند. مسکو امیدوار است که این ماموریت به توقف کی یف در تلاش برای اقدام به بروز یک فاجعه و همچنین جلوگیری از باج خواهی هسته ای کمک کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала