وزارت خارجه طالبان: از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه گروه طالبان نگرانی برخی کشورها به خاطر حضور گروه های هراس افکن در افغانستان را بربنیاد معلومات نادرست خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه‌ گروه طالبان در واکنش به نگرانی برخی از کشورها به‌شمول امریکا و پاکستان در پیوند به حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان نوشته است، که از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد.
وزارت خارجه‌ی طالبان امروز (شنبه، ۲ میزان) با نشر خبرنامه‌ای نوشته است، که این نگرانی‌ها بربنیاد معلومات نادرست صورت گرفته‌ است.
وزارت امور خارجه گروه طالبان در حالی بر نبود گروه های تروریستی در افغانستان تاکید کرده است، که داعش هر هفته یک یا دو انفجار را در این کشور انجام می دهد.
وزارت خارجه‌ ای طالبان در این خبرنامه تأکید کرده است، که کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل باید به حکومت کنونی افغانستان سپرده شود تا کشورهای منطقه و جهان از واقعیت‌های موجود در افغانستان باخبر شوند.
پیش از این شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان روز گذشته (جمعه) در سخن‌رانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل گفته است که افغانستان پس از چیرگی دوباره طالبان به مرکز تروریستان تبدیل است.
شریف با ابراز نگرانی گفته بود، که گروه‌های القاعده، داعش، تحریک طالبان پاکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی و جنبش اسلامی ازبیکستان در افغانستان فعالیت دارند.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان کارشناسان بر این باورند، که چیرگی یک گروه تروریستی زمینه ساز رشد دیگر گروه های تروریستی در افغانستان شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала