کاخ سفید: امریکا بیانیه‌ های هسته‌ای روسیه را جدی می‌گیرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Белого дома в Вашингтоне, США
Здание Белого дома в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
عضو شوید
کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که ایالات متحده بیانیه‌ های روسیه در مورد سلاح‌های هسته‌ای را بسیار جدی می‌گیرد، اما تاکنون دلیلی برای افزایش آمادگی نیروهای بازدارنده خود نمی‌بیند.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کاخ سفید در یک جلسه توجیهی، گفت: "واضح است که ما این تهدیدها را بسیار جدی می‌گیریم، اما دلیلی برای تعدیل تنظیمات نیروهای هسته‌ای خود در حال حاضر نمی‌بینیم. پیامدهای استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای برای جهان فاجعه‌بار خواهد بود و روسیه از عرصه بین‌الملل مطرود خواهد شد".
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره وضعیت دونباس و روند عملیات ویژه خطاب به روس‌ها سخنرانی کرده بود. وی با بیان این‌که روسیه از تصمیمات همه‌پرسی مناطق لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون حمایت خواهد کرد، رئیس‌جمهور پوتین از بسیج جزئی در فدراسیون روسیه خبر داد و آن را تصمیمی کاملاً مناسب برای تهدیدات کنونی خواند؛ وی همچنین افزود: اگر یکپارچگی اراضی فدراسیون روسیه در معرض خطر باشد، از همه ابزارهای موجود استفاده خواهد کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با بیان این‌که جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای ندارد و هرگز نباید آغاز شود، تاکید کرد که روسیه به طور مداوم از متن و روح پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) پیروی می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала