رسانه‌های چاپی در ولایت فاریاب از فعالیت بازمانده‌اند

© Sputnik / Zahra Sayasروزنامه نگاری در افغانستان
روزنامه نگاری در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2022
عضو شوید
پس از روی‌کارآمدن حکومت طالبان در همه عرصه‌های زندگی آسیب رسیده است. در این میان به رسانه‌ها نیز که چشم و گوش یک جامعه‌اند، آسیب جدی رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک به نق از روزنامه اطلاعات روز، در بیست سال گذشته با شکل‌گیری و رونق بیشتر رسانه‌ها در فاریاب، در کنار رسانه‌های صوتی، رسانه‌های چاپی نیز جایگاه خود را در میان علاقه‌مندان خود پیدا کرده بود؛ اما طی یک سال گذشته این دست‌آوردها در حال از بین رفتن است.
مسئولان محلی فاریاب نیز تأیید می‌کنند که در حکومت جمهوریت ۱۵ رسانه‌ی چاپی در این ولایت فعالیت داشتند اما در حال حاضر یک رسانه چاپی دولتی به‌نام جریده فاریاب چاپ شده و به دسترس مخاطبان رسانیده می‌شود.
از سویی هم، کمیته مصونیت خبرنگاران افغان با ابراز نگرانی از توقف فعالیت رسانه‌های چاپی و صوتی در فاریاب می‌گوید با توقف رسانه‌های چاپی و صوتی در این ولایت شمار زیادی از خبرنگاران کارهای‌شان را از دست داده‌اند.
دوازده هزار نفر در سکتور رسانه‌ها در افغانستان کار می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2022
ده ها رسانه در افغانستان در چند‌قدمی بسته ‌شدن
فیروز غفوری، نماینده کمیته مصونیت خبرنگاران افغان در فاریاب در صحبت با روزنامه اطلاعات روز می‌گوید، در حال حاضر هیچ رسانه‌ای چاپی خصوصی در این ولایت فعالیت نمی‌کند و خبرنگارانی که در این رسانه‌ها فعالیت داشتند شغل شان را از دست داده و بی‌سرنوشت شده‌اند.
به‌گفته آقای غفوری، از سال‌ اخیر حکومت جمهوریت تاکنون ۱۷ رسانه‌ای چاپی در این ولایت از فعالیت بازمانده و طی یک سال حکومت طالبان شش رسانه چاپی و پنج رسانه‌ای صوتی نشرات شان را به‌دلیل نداشتن بودجه توقف داده‌اند.
مولوی شمس‌الله محمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ فاریاب نیز با تأیید این موضوعات می‌گوید حدود ۱۶ رسانه چاپی در زمان جمهوریت در این ولایت فعالیت داشتند اما اکنون همه‌ی آن رسانه‌ها بنابر مشکلات اقتصادی نشرات شان را توقف داده‌اند.
رییس اطلاعات و فرهنگ فاریاب می‌گوید به‌خاطر دوباره راه‌اندازی رسانه‌های چاپی در این ولایت با مسئولان این رسانه‌ها جلسه برگزار کرده و مشکلات شان را می‌شنوند تا ببینند چگونه همکاری کرده می‌توانند. مسئولان رسانه‌های چاپی و صوتی در این ولایت می‌گویند در صورت مساعد بودن زمینه و همکاری حکومت طالبان حاضر هستند دوباره فعالیت‌های‌شان را از سر گیرند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала