رسانه: کاخ سفید اوکراین را به حملات بیشتر تشویق می‌کند

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2022
عضو شوید
یک روزنامه غربی در گزارشی می‌گوید اکه دولت جو بایدن از ارتش اوکراین نمی خواهد که از حملات به مناطق که در آنها همه‌پرسی ادامه دارد، خودداری کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از ارتش اوکراین نمی خواهد که از حملات، از جمله با استفاده از تسلیحات آمریکایی، در سرزمین هایی که در نتیجه همه پرسی ممکن است بخشی از فدراسیون روسیه شود، "خودداری کند".
این نشریه به جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپوروژیه و خرسون اشاره می کند که تصمیم به برگزاری همه پرسی برای پیوستن به روسیه گرفته اند و ایالات متحده آن را تلاشی برای "پیوستن" توسط روسیه می نامد.
به نوشته این روزنامه، دولت بایدن هنوز موشک های بالستیک ATACMS (Army tactical missile system) ) با برد تا 300 کیلومتر را در اختیار اوکراینی ها قرار نداده است. مقامات ایالات متحده با کی‌یف توافق کرده اند که نیروهای اوکراینی از موشک های HIMARSو سایر پرتابه های موجود در حال حاضر برای حمله به خاک روسیه استفاده نکنند.
کارشناسان مصاحبه شده گفتند که "تهدید و ضد تهدید" از هر دو طرف این احتمال را افزایش می دهد که برخی از "مکانیسم های بازدارنده" موجود برای جلوگیری از تشدید تنش ممکن است از کار بیفتند. در همین حال، به گفته کارمندان دولت آمریکا، هیچ مدرکی مبنی بر آماده شدن روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای وجود ندارد.
گفتنی است هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در بیانیه‌ی تلویزیونی خطاب به روس‌ها گفت که غرب در سیاست ضد روسی و همچنین تهدیدهای دائمی خود علیه این کشور از مرز عبور کرده است. اکنون همانطور که رئیس جمهور تاکید کرد از باج خواهی هسته ای استفاده می شود. وی در عین حال یادآور شد که روسیه در برخی اجزاء از تجهیزات نظامی خارجی پیشی گرفته است و به کسانی که تلاش می کنند با سلاح های هسته ای تهدید کنند هشدار داد: "کسانی که می‌خواهند با سلاح‌های هسته‌ای از ما اخاذی کنند، باید بدانند که ممکن است نسیم بادها به سمت آنها وزدیدن کند".
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، از خطرات "بسیار قابل توجه" جنگ هسته ای یادآوری نموده، اما در عین حال تأکید کرد که موضع اصولی مسکو این است که چنین سلاح هایی نباید استفاده شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала