صیقل: نخست وزیر پاکستان در سازمان ملل از طالبان نمایندگی کرد

© Photo / Facebook M.SaikalMahmoud Saikal Afghan embassador to UN محمود صیقل سفیر افغانستان در سازمان ملل متحد
Mahmoud Saikal Afghan embassador to UN محمود صیقل سفیر افغانستان در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2022
عضو شوید
نماینده افغانستان در سازمان ملل می‌گوید که نخست وزیر پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از طالبان نمایندگی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، محمود صیقل نماینده سابق افغانستان در سازمان ملل می‌گوید که شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از طالبان نمایندگی کرد.
در رشته توییتی نوشته است پارسال عمران خان از طالبان در سازمان ملل نمایندگی کرد و امسال نیز شهباز شریف همان کار را انجام داد.
آقای صیقل با اشاره با اظهارات نخست وزیر پاکستان نگاشته است: "او از جهان خواست که رژیم تروریستی طالبان را منزوی نکند، ذخایر مالی افغانستان آزاد کند و با حمایت و همکاری آن با سایر گروه‌های بزرگ تروریستی به طور همه‌جانبه برخورد کند."
او افزوده است که نخست وزیر پاکستان نتوانست به جهان بگوید که "از سال ۱۹۹۴ به این‌سو آی‌اس‌آی پاکستان مشغول پرورش طالبان برای جنگ نیابتی خود در افغانستان بوده است."
شهباز شریف‌ هفته گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که اسلام‌آباد با جامعه جهانی نگرانی مشترک درباره تهدید گروهای تروریستی از افغانستان دارد.
او از القاعده، داعش، تحریک طالبان پاکستان و بعض گروه‌های دیگر به عنوان تهدیدی یاد کرد که باید به‌صورت جدی با آن‌ها برخورد شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала