میزان مشارکت در همه پرسی در لوهانسک و دونتسک از 76 در صد فراتر رفت

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Мужчина голосует на референдуме о присоединении Донецкой народной республики и Луганской народной республики к России на избирательном участке в посольстве ДНР в Москве
Мужчина голосует на референдуме о присоединении Донецкой народной республики и Луганской народной республики к России на избирательном участке в посольстве ДНР в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2022
عضو شوید
روسیه اعلام کرده که میزان مشارکت مردم در همه پرسی در سه روز گذشته در جمهوری های دونتسک و لوهانسک از مرز 76 درصد فراتر رفته است.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر خلودوف، معاون رئیس کمیسیون امنیت و تعامل اتاق عمومی روسیه، یکی از اعضای کمیسیون نظارت بر همه پرسی گفت که مشارکت در همه پرسی در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک به مدت سه روز بیش از 76در صد و در مناطق خرسون و زاپوروژیه 48 در صد بوده است.
وی تصریح کرد: "در لوهانسک، 76.09 در صد، در دونتسک در سه روز، مشارکت در77.12 صد ثبت شده است، منطقه زاپوروژیه کمی عقب 51.55 در صد و در منطقه خرسون مشارکت هنوز به مرز 50 نرسیده48.91 در صد است".
صبح روز دوشنبه، مارینا زاخارووا، رئیس کمیسیون انتخابات منطقه خرسون، تصریح کرد که با در نظر گرفتن مشارکت در مراکز رای گیری خارجی، همه پرسی ورود این منطقه به فدراسیون روسیه را می توان قطعی دانست، زیرا کل میزان مشارکت از آستانه 50 درصد عبور نموده است.
گفتنی است از 23 تا 27 سپتامبر، همه پرسی درباره موضوع پیوستن جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در مناطق زاپوروژیه و خرسون در حال برگزاری است.
فرخوان برگزاری فوری همه‌پرسی به ابتکار محافل و حلقات اجتماعی به مقامات این مناطق صورت گرفت. به گفته نمایندگان این جمهوری ها ، پیوستن مناطق به روسیه باعث امنیت سرزمین های آنها و احیای عدالت تاریخی خواهد شد. به نظر آنها، این تصمیم در چارچوب اقدامات تروریستی مداوم توسط رژیم ملی‌گرای کی‌یف و اعضای ناتو، که برای کشتن غیرنظامیان سلاح تهیه می‌کنند، ضروری است.
ولادیمیر پوتین وعده داد که مسکو از تصمیم ساکنان مناطق آزاد شده حمایت خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала