کارشناس افغان: بجای انزوای افغانستان برای مبارزه با تروریزم با حکومت کنونی گفتگو کنید

© AP Photo / B.K. BANGASHسی آی ای چگونه هنگام حضور شوروی در افغانستان به آتش جنگ دامن می زد
سی آی ای چگونه هنگام حضور شوروی در افغانستان به آتش جنگ دامن می زد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2022
عضو شوید
سراج‌الدین مهرالد‌ین وزیر امور خارجه تاجیکستان روز یک‌شنبه ۳ میزان به نیابت از کشورش در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: افغانستان به سرعت در حال تبدیل شدن به پناهگاه امن برای گروه های تروریستی و محل پرورش افراط گرایان طالبان است.
وی گفت: "افزون بر این، ما در حال مشاهده فعالیت‌های منظم در زمینه انتقال گروه‌های مسلح سازمان‌یافته جنگجویان از آسیای میانه به شمال افغانستان هستیم که هدف آن اتحاد و ایجاد یک منبع جدید تنش در نزدیکی مرزهای ماست".
وی افزود: اختلاف نظرها و تضادهای داخلی طالبان و ظهور گروه های مخالف مسلح اضافی از جمله داعش خراسان و دیگر گروه های تروریستی، وضعیت امنیتی افغانستان را بیش از پیش حساس می کند".
افراطی آزاد شده توسط آمریکایی ها ، فرمانده داعش در شمال افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2022
انتقال داعش های انتحاری در شمال افغانستان
او گفت، که افزون بر این، شکست طالبان در کنترل جنگجویان خود و دیگر گروه های تروریستی که گروه طالبان با آنها روابط نزدیک دارند، وضعیت از پیش پیچیده را پیچیده تر کرده است.
این دیپلمات تاجیکستان با تشریح وضعیت نگران کننده و ذکر 1400 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، تقویت حفاظت از مرز جنوبی تاجیکستان و ایجاد زیرساخت های لازم در طول آن را مهم خواند.
وی ابراز امیدواری کرد، که جامعه جهانی به ارائه کمک های نظامی و فنی به تاجیکستان برای حفاظت از مرزهای جنوبی این کشور در برابر حملات مسلحانه احتمالی ادامه دهد.
گل احمد اعظمی، سناتور پیشین افغانستان به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تروریزم یک پدیده جهانی است و موجودیت این گروه تروریستی در افغانستان از امروز نیست، در زمان جنگ سرد نیز بخاطر شکست اتحاد جماهیر شوروی پیشین، غرب از کشور ها تروریست را به افغانستان روان کرد.
او گفت:

"این از سابق است، چونکه یک پدیده است و برای ختم این پدیده، امیدوارم که کشورهای همسایه و کشورهای جهان که نگرانی دارند، با طالبان باید گفتگو کنند".

گل احمد اعظمی، نظامی و عضو پیشین مجلس سنا

 - اسپوتنیک افغانستان
گل احمد اعظمی
سناتور پیشین افغانستان
این سناتور افغانستان افزود:

"مشکلات را با طالبان باید حل و فصل کنند، و برای آن باید یک را حل اساسی یافت کنند، بدون که حکومت اگر آنان بخواهند که حکومت کنونی افغانستان را به انزوا قرار دهند، این راه حل نیست".پ

گل احمد اعظمی، نظامی و عضو پیشین مجلس سنا

 - اسپوتنیک افغانستان
گل احمد اعظمی
سناتور پیشین افغانستان
گفتنی‌ست که پیش از این شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که افغانستان به مکان امن تروریستان تبدل شده است.
Боевики ИГ (террористическая организация, запрещена в РФ) и движения Талибан в полицейском отделении в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
سازمان پیمان امنیت جمعی از جابجایی جنگجویان داعش در شمال افغانستان خبر داد

اما مقامات حکومت سرپرست در افغانستان ادعای‌های مطرح شده مبنی بر تبدیل شدن این کشور به مکان امن تروریستان را رد کرده می‌گویند که به هیچ گروه خارجی اجازه فعالیت نظامی در افغانستان داده نمی‌شود.

مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست گفته که برخی حلقات استخباراتی تلاش دارند تا افغانستان را منزوی کرده واین کشور را پناهگاه امن تروریستان به جهان معرفی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала