کارشناس: اوکراین می‌تواند با سلاح هسته‌ی اسرائیل به روسیه حمله کند

© Depositphotos.com / CurraheeshutterЯдерный взрыв
Ядерный взрыв - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2022
عضو شوید
یک مورخ معروف معتقد است است که کی‌یف می تواند با دریافت سلاح هسته ای از اسرائیل به روسیه حمله کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی کلیموفسکی، روزنامه‌نگار و کاندیدای علوم تاریخ در مقاله‌ای برای نشریه‌ی Glavred نوشت: کی‌یف می‌تواند از اسرائیل یا کوریای شمالی تسلیحات هسته‌ای قرض بگیرد تا به خاک روسیه حمله کند.
به گفته این روزنامه نگار، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین ممکن است به بهانه تهدید هسته‌ای که از مسکو سرچشمه می‌گیرد، تهدیدات مشابهی را انجام دهد.
وی در ادامه نوشت: "جایی که اوکراین سلاح هسته‌ای پیدا می‌کند، اهمیتی ندارد، به‌ویژه زمانی که کوریای شمالی خود را یک قدرت هسته‌ای اعلام کرد.نموده است".
کارشناس می‌افزاید: "شما می توانید این تسلیحات را از اسرائیل اجاره کنید و اگر به آن نیاز ندارید آن را برگردانید یا از همان کوریای شمالی بخرید".
روزنامه نگارافزود که کی‌یف باید به طور خاص به تل آویو متوسل شود و نه به ایالات متحده و متحدانش، تا روسیه نتواند ناتو را به گسترش و اشاعه هسته ای متهم کند.
با این حال، این روزنامه نگار چگونگی دریافت این تسلیحات ازاسرائیل را مشخص نکرد اسرائیلی که موافق همکاری با اوکراین در مورد تسلیحات نیست. زلنسکی پیشتر گفته بود که از امتناع تل آویو از ارسال تجهیزات نظامی به کی‌یف شوکه شده است.
علاوه بر این، کلیموفسکی حمله تروریستی به نیروگاه هسته ای روسیه را پیشنهاد نموده است.
این روزنامه نگار گفته است: یک نیروگاه هسته ای در نزدیکی بلگورود در 40 کیلومتری مرز وجود دارد که حتی برای سیستم های موشکی شوروی کاملاً در دسترس است.
او همچنین ایده حمله به این نیروگاه را به نیروهای ویژه اوکراینی را پیشنهاد نموده است.
این در حالی است که هیچ نیروگاه هسته ای در منطقه بلگورود وجود ندارد و نزدیک ترین نیروگاه هسته ای روسیه به اوکراین یعنی کورسک در حدود 60 کیلومتری مرز قرار دارد.
گفتنی است هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در بیانیه‌ی تلویزیونی خطاب به روس‌ها گفت که غرب در سیاست ضد روسی و همچنین تهدیدهای دائمی خود علیه این کشور از مرز عبور کرده است. اکنون همانطور که رئیس جمهور تاکید کرد از باج خواهی هسته ای استفاده می شود. وی در عین حال یادآور شد که روسیه در برخی اجزاء از تجهیزات نظامی خارجی پیشی گرفته است و به کسانی که تلاش می کنند با سلاح های هسته ای تهدید کنند هشدار داد: "کسانی که می‌خواهند با سلاح‌های هسته‌ای از ما اخاذی کنند، باید بدانند که ممکن است نسیم بادها به سمت آنها وزدیدن کند".
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، از خطرات "بسیار قابل توجه" جنگ هسته ای یادآوری نموده، اما در عین حال تأکید کرد که موضع اصولی مسکو این است که چنین سلاح هایی نباید استفاده شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала