نبیل: زنان افغانستان و ایران پیشتازان مبارزه با افراطیت دینی هستند

© Photo / Rahmatullah Nabil FBرحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2022
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان می‌گوید در هر دو کشور افغانستان و ایران، زنان پیشرو و پرچمدار مبارزه با افراطیت دینی و مذهبی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان با استقبال از ادامه اعتراضات شهروندان ایرانی در پیوند به مرگ یک دختر جوان در این کشور گفته است که زنان دو کشور پیشتازان مبارزه با افراطیت دینی استند.
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان، امروز "دوشنبه 26 سپتمبر) در رشته توییت‌هایی گفته که این بار زنان ایرانی از ریش آخوند گذشتند و به ریشه آخوندی که از افراطیت دینی منشا می‌گیرد، پرداختند.
آقای نبیل تأکید کرده که اگر کارنامه یک‌ساله طالبان مورد ارزیابی قرار داده شود، این گروه از دایره در بند کشیدن زن، زنده‌گی و آزادی آنان فراتر نرفته است.
به گفته رحمت‌الله نبیل طالبان در یک سال گذشته کاری جز مجادله و ستیزه‌جویی با "زن، زندگی و آزادی" در افغانستان انجام نداده‌اند.
گفتنی‌ است که از 10 روز به این‌سو شهروندان ایران به ویژه زنان این کشور، در اعتراض به جان باختن مهسا امینی پس از بازداشت نیروهای گشت ارشاد، به جاده‌ها بر آمده و دولت ایران را به چالش کشیده‌اند.
زن‌، زندگی و آزادی شعار مشهور جنبش مردمی است که بعد از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت پولیس مذهبی ایران در این کشور به راه افتاد.
پس از تسلط طالبان بر افغانستان نیز اعتراض‌‌های بسیاری از سوی زنان در پیوند به سلب حق آموزش، کار و آزادی زنان راه‌‌اندازی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала