پاسخ احتمالی غرب به "حمله هسته ای" روسیه به اوکراین افشا شد

  حمله هسته ای - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ی غربی در گزارشی می‌گوید، در صورت حمله هسته‌ای روسیه به اوکراین، غرب ممکن است با تسلیحات متعارف پاسخ دهد.
به گزارش اسپوتنیک،روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع در گزارشی نوشت: متحدان غربی کی‌یف برنامه‌هایی را برای پاسخ به احتمال فرضی استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای در جریان عملیات ویژه در اوکراین، از جمله یک عملیات نظامی، طرح نموده اند.
این روزنامه به نقل از دو مقام غربی می نویسد: " بعید است که حمله هسته ای به اوکراین اقدامات مشابه در پییی داشته باشد. در عوض، اقدامات تلافی جویانه کشورهای غربی با استفاده از سلاح های متعارف برای مجازات روسیه را تحریک خواهد کرد."
به گفته یکی از مخاطبان این نشریه، غرب و مسکو درک متفاوتی از "خطوط قرمز" در اطراف وضعیت فعلی ایجاد کرده اند.
برخی منابع نیز گفته اند که اعضای ناتو به طور خصوصی موضع خود را به مسکو اعلام کردند و میزان پاسخ به استفاده روسیه از تسلیحات هسته ای را توصیف کردند. به نظر آنها "تهدید به انتقام بهترین عامل بازدارنده خواهد بود".
گفتنی است هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در بیانیه‌ی تلویزیونی خطاب به روس‌ها گفت که غرب در سیاست ضد روسی و همچنین تهدیدهای دائمی خود علیه این کشور از مرز عبور کرده است. اکنون همانطور که رئیس جمهور تاکید کرد از باج خواهی هسته ای استفاده می شود. وی در عین حال یادآور شد که روسیه در برخی اجزاء از تجهیزات نظامی خارجی پیشی گرفته است و به کسانی که تلاش می کنند با سلاح های هسته ای تهدید کنند هشدار داد: "کسانی که می‌خواهند با سلاح‌های هسته‌ای از ما اخاذی کنند، باید بدانند که ممکن است نسیم بادها به سمت آنها وزدیدن کند".
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، از خطرات "بسیار قابل توجه" جنگ هسته ای یادآوری نموده، اما در عین حال تأکید کرد که موضع اصولی مسکو این است که چنین سلاح هایی نباید استفاده شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала