اعتراف اوکراین به "بی‌فایده بودن" موشک های آمریکایی هیمارس

© AP Photo / The News Tribune/Peter Haleyهیمارس
هیمارس   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2022
عضو شوید
فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین ازبی فایده بودن موشک های آمریکاییHIMARS در برابر نیروهای متفقین در نبردهای آرتموفسک خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ی می نویسد که فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین به بی فایده بودن سیستم های موشکی پرتاب چندگانه HIMARS آمریکایی در نبردها در منطقه آرتموفسک اعتراف نموده اند.
این روزنامه نوشت: فرماندهی اوکراین در باخموت (آرتموفسک) اخیراً اعلام کرد که حتی وجود سامانه‌های موشکی تأمین‌شده توسط ایالات متحده موسوم به "HIMARS" " نمی‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر خطوط تدارکاتی نیروهای روسیه داشته باشد.
در مقاله آمده است: نیروهای مسلح اوکراین به این نتیجه رسیدند که نیروهای متفقین با موفقیت خود را با سیستم های موشکی پرتاب چندگانه غربی دشمن وفق داده اند. به ویژه، نیروهای مسلح روسیه توانستند انبارهای مهمات را مجدداً توزیع و آنها را در برابر حملات پهپادی دشمن کمترآسیب پذیرکنند.
همانطور که این روزنامه اشاره کرده است، نیروهای متفقین به تدریج در حال آزادسازی شهر ها، راندن نیروهای اوکراینی از منطقه و ضربه زدن به تجهیزات و نیروی انسانی دشمن هستند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала