بلومبرگ: بعید است که غرب ارسال تسلیحات به کی‌یف را افزایش دهد

© Sputnik / Vitaly PodvitskiBloomberg: Запад вряд ли увеличит поставки вооружений Киеву
Bloomberg: Запад вряд ли увеличит поставки вооружений Киеву - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2022
عضو شوید
بعید است که کشورهای غربی در پس زمینه یک "ضد حمله" به کی‌یف تسلیحات را به شدت افزایش دهند و برای ارسال تجهیزات سنگین به او آماده نیستند.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ سه شنبه شب به نقل از منابع خود خبر داد، بعید است که کشورهای غربی در پس زمینه یک "ضد حمله" به کی‌یف تسلیحات را به شدت افزایش دهند و برای ارسال تجهیزات سنگین به او آماده نیستند.
این آژانس به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: "بعید است که افزایش شدیدی در انتقال تسلیحات وجود داشته باشد یا تابوهای جدید در مورد نوع آنها شکسته شود، زیرا ایالات متحده محتاط است و ذخایر تسلیحات کلیدی اروپا در حال اتمام است."
چهار منبع بلومبرگ گفتند "هیچ نشانه ای" مبنی بر آماده شدن اروپا برای تامین سلاح های سنگین به کیف وجود ندارد.
به طور خاص، ما در مورد تانک های لئوپارد آلمانی صحبت می کنیم که توسط چندین کشور عضو ناتو از جمله اسپانیا، هلند و ترکیه استفاده می شود.
آنها فقط با مجوز برلین می توانند خودروهای جنگی را به کشورهای دیگر منتقل کنند. آلمان هنوز مجوز خود را نداده است و علاوه بر این، درخواست می کند.
این منبع گفت که از کشورهای دیگر برای اجازه صادرات تانک به اوکراین گزارش نشده است.
علاوه بر این، به گفته این آژانس، کمک به اوکراین به دلیل کمبود بودجه و برگزاری انتخابات در ایتالیا از فهرست اولویت های دولت این کشور خارج شد. این منابع گفتند که تحویل تسلیحات از رم به کیف از ماه جولای کاهش یافته است.
پیش از این در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را در ارتباط با درخواست رهبران جمهوری های دونباس برای کمک اعلام کرد. وی تاکید کرد که برنامه‌های مسکو شامل اشغال سرزمین‌های اوکراین نمی‌شود و اهداف غیرنظامی‌سازی و غیرنازی‌سازی این کشور است. غرب در واکنش به تصمیم روسیه به تدریج شروع به اعمال تحریم های متعدد و گسترده علیه این کشور کرد. علاوه بر این، کشورهای غربی شروع به تامین تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف به مبلغی که در این مرحله ده‌ها میلیارد دالر برآورد می‌شود، کرده‌اند. تعدادی از سیاستمداران غربی اذعان کرده اند که این در واقع یک جنگ اقتصادی علیه روسیه است. همانطور که پوتین در 16 مارچ اعلام کرد، سیاست تحریمی غرب علیه مسکو دارای همه نشانه های یک تجاوز تمام عیاراست. وی خاطرنشان کرد: سیاست مهار روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала