مدودف: امنیت آمریکا برای ناتو مهمتر از سرنوشت اوکراین است

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر مدودف
مدودف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2022
عضو شوید
عاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت که مسکو عملیات نظامی خود در اوکراین را متوقف نخواهد کرد، حتی اگر کی‌یف رسما از تمایل خود برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دست بردارد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در بیاناتی گفت: امنیت ایالات متحده، انگلیس و بلژیک برای ناتو مهمتر از سرنوشت اوکراین است، آنها در درگیری های کنونی استفاده از هر گونه سلاح توسط فدراسیون روسیه را خواهند پذیرفت.
معاون شورای امنیت ملی روسیه در صفحه تلگرام خود نوشت: "بیایید یک لحظه تصور کنیم که روسیه مجبور است از مهیب ترین سلاح علیه رژیم اوکراین استفاده کند، رژیمی که تا کنون اقدامات تجاوزکارانه گسترده ای را که برای موجودیت کشور ما خطرناک است، انجام داده است. من معتقدم که ناتو حتی در این شرایط مستقیماً در درگیری دخالت نخواهد کرد. به هر حال، امنیت واشنگتن، لندن، بروکسل برای ائتلاف آتلانتیک شمالی بسیار مهمتر از سرنوشت اوکراین در حال مرگ است که هیچ کس به آن نیاز ندارد، حتی اگر تسلیحات مختلف به میزان فراوان هم تامین شود."
مدودف معتقد است که "تامین تسلیحات مدرن فقط یک تجارت برای کشورهای غربی است، اگرچه به شدت با نفرت نسبت به روسیه آمیخته شده است."
او گفت: " عوام‌فریبی را نمی توان چیز دیگری دانست. عوام فریبان اروپایی و جاه‌طالبان در آنسوی اقیانوس، قصد مردن از آخرالزمان هسته ای را ندارند. بنابراین، آنها استفاده از هر سلاحی را در درگیری فعلی خواهند بلعید."
پیشتر معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفته بود که مسکو عملیات نظامی خود در اوکراین را متوقف نخواهد کرد، حتی اگر کی‌یف رسما از تمایل خود برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دست بردارد.
شایان ذکراست روسیه در تاریخ 24 فبرری امسال به دستور رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، عملیات ویژه ای را در ارتباط با شرایط کنونی آغاز کرد - رهبری جمهوری های مردمی دونباس از فدراسیون روسیه به دلیل تشدید درگیری از سوی نیروهای مسلح اوکراین درخواست کمک کرد.
پیش از این، وزارت دفاع روسیه بارها تاکید کرده بود که در طول عملیات ویژه، حملات فقط به تأسیسات نظامی اوکراین وارد می شود و هیچ چیزی جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала