نیروی دریایی هند: پس از چیرگی گروه طالبان قاچاق مواد مخدر از افغانستان افزایش پیدا کرده است

© Facebook Ministry of Interior Affairs, Afghanistanکشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در بدخشان
کشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2022
عضو شوید
یک مقام ارشد نظامی هند می‌گوید، که پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، تجارت و قاچاق مواد مخدر در این کشور، از نظر کمی و کیفی افزایش پیدا کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، آجندرا بهادر سینگ، فرمانده کل نیروی دریایی غربی هند، روز سه‌شنبه، ۵ میزان، گفته است که میزان قاچاق مواد مخدر از افغانستان در منطقه و به‌ویژه در اقیانوس هند، بیشتر شده است.
 ترافیک مواد مخدر افغانستان به کجا منتهی میشود؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2022
کشت و قاچاق مواد مخدر برای نیم میلیون جمعیت افغانستان زمینۀ کار فراهم کرده است
او گفته است: "تجارت مواد مخدر پس از خروج امریکا از نظر کمی و کیفی افزایش یافته است. بیشتر مواد مخدر افغانستان از طریق پاکستان و ایران می‌آید."
به گفته او، قاچاق مواد مخدر نزدیک به ۵۰ درصد از کالاهای قاچاق در منطقه را تشکیل می‌دهد و این عواقب جدی بر نسل‌های جوان و جوامع دارد.
دریاسالار بهادر سینگ افزوده است: "کشتی‌های ما عملیات منظمی را برای مهار قاچاق مواد مخدر در دریا انجام می‌دهند و محموله‌های قاچاق به ارزش صدها میلیون دالر را ضبط می‌کنند."
او افزوده است که آژانس‌های امنیتی هند در یک سال گذشته مواد مخدر به ارزش هزاران کرور را از ماهاراشترا و گجرات کشف و ضبط کرده‌اند.
این افسر ارشد نیروی دریایی هند این موضوع را در سمیناری زیر نام "گفت‌وگوی دریای عرب" که توسط بنیاد تحقیقات "آبزرور" برگزار شده بود، بیان کرده است.
او در سخنرانی خود گفته است که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، پس از دو دهه، بار دیگر موجب بی‌ثباتی در منطقه شده و مدت‌ها طول خواهد کشید تا وضعیت به ثبات برسد.
پیش از این برخی از نهادهای دیگر از جمله شورای اتلانتیک نیز در گزارشی گفته بودند که کاشت، تولید و قاچاق مواد مخدر پس از تسلط طالبان بر افغانستان، از این کشور افزایش یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала