استانکزی به پاکستان: برای "نان پیدا کردن" افغانستان را قربانی نکنید

© Photo / Twitter account of Inamullah Samanganiعباس استانکزی
عباس استانکزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2022
عضو شوید
معاون سیاسی وزارت امور خارجه طالبان گفته است که پاکستان از اوضاع افغانستان برای گرفتن قرض از جهان و جلب حمایت غربی ها استفاده می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، شیر محمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرست، در واکنش‌ به اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان مبنی بر اینکه افغانستان به مکان امن تروریستان تبدیل شده است می‌گوید اگر برای رفع گرسنگی خود نان پیدا می‌کنید ما را قربانی نکنید.
استانکزی روز سه‌شنبه، 5 میزان، در نشستی به مناسبت روز گردشگری گفته است که مشکلات پاکستان را درک می‌کند، اما این کشور نباید از افغانستان و وضعیت آن سوءاستفاده کند.
او افزوده است: "مقام‌های پاکستانی برای جلب رضایت غربی‌ها عفت کلام را در صحنه بین‌المللی زیر پا می‌گذارند."
Mahmoud Saikal Afghan embassador to UN محمود صیقل سفیر افغانستان در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2022
صیقل: نخست وزیر پاکستان در سازمان ملل از طالبان نمایندگی کرد
به گفته استانکزی، پاکستان طی چهل سال با استفاده از اوضاع افغانستان تجارت کرده و دیگر بس است.
او بدون اشاره به پاکستان تصریح کرده است که طالبان شواهدی دارند که نشان می‌دهد، هواپیماهای بدون سرنشین از کجا می‌آیند.
این در حالی است که شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که افغانستان به مکان امن تروریستان تبدل شده و نگرانی پاکستان با جهان درباره تهدید از افغانستان علیه دنیا، مشترک است.

آقای استانکزی در این باره گفت:" ما اظهارات اخیر شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در مورد افغانستان را به شدید‌ترین الفاظ تقبیح کرده و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که برخلاف حکومت "امارت اسلامی" طالبان صحبت کند، من به به آنها می‌گویم که اگر گرسنه هستید و می‌خواهید نان پیدا کنید ما را قربانی نکنید".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала