جاپان به دلیل بازداشت کنسول خود خواستار عذرخواهی رسمی روسیه شد

© Flickr / Grantukingبیرق جاپان
بیرق جاپان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2022
عضو شوید
وزارت خارجه جاپان در اعتراض به بازداشت کنسول آن کشور در روسیه رسما خواستار عذرخواهی از سفیر روسیه شد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Abema News میخائیل گالوزین سفیر روسیه در توکیو به وزارت امور خارجه جاپان احضار شد، توکیو خواستار عذرخواهی طرف روس در پی بازداشت کنسول جاپان در ولادیواستوک شده بود.

شبکه تلویزیونی به نقل از معاون وزارت امور خارجه جاپان اعلام کرد:" در پاسخ به اوضاع پیش آمده، موری معاون وزیر امور خارجه جاپان امروز میخائیل گالوزین سفیر روسیه در توکیو را احضار کرد، اعتراض شدید به وی ابلاغ گردید و توکیو از روسیه خواستار معذرت خواهی رسمی و همچنین انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین عملی شده است. ما از روسیه می خواهیم که اعتراض را جدی بگیرد و مطالبات را انجام دهد."
وزیر امور خارجه جاپان گفته است که اقدامات افسران مجری قانون درروسیه زمان بازداشت یکی از اعضای هیئت دیپلماتیک جاپان "با هنجارهای کنوانسیون وین در خصوص روابط کنسولی و مفاد توافق بین اتحاد جماهیر شوروی و جاپان مطابقت نداشت.
گفتنی است، سازمان امنیت فدرال روسیه روز دوشنبه اعلان کرد که به کنسول جاپان در شهر بندری ولادی وستوک در حاشیه اقیانوس آرام که به اتهام جاسوسی در بدل دریافت پول دستگیر شده، دستور ترک این کشور داده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала