پنجمین و آخرین روز همه پرسی در دونباس، زاپوروژیه و منطقه خرسون آغاز شد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Мужчина голосует на референдуме на избирательном участке в посольстве ДНР в Москве
Мужчина голосует на референдуме на избирательном участке в посольстве ДНР в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2022
عضو شوید
مرکز رأی‌گیری در آخرین روز همه‌پرسی در مناطق دونباس، زاپوروژیه و خرسون که خواستار پیوستن به روسیه هستند آغاز به کار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امروز مرحله نهایی رای گیری در مورد همه پرسی پیوستن جمهوری های دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطف زاپوروژیه و خرسون آغاز شد.
این همه‌پرسی برخلاف چهار روز گذشته، رأی‌گیری در شعب اخذ رای که ساعت 8:00 صبح به وقت مسکو افتتاح می شود، برگزار می شود.
همه پرسی درباره موضوع پیوستن این مناطق به روسیه از روز جمعه گذشته (23 سپتمبر)آغاز شد. برای چهار روز اول، رای گیری به منظور تضمین امنیت از راه دور - توسط گروه های سیار کمیسیون ها در مناطق مجاور انجام شد. با وجود گلوله باران و تحریکات کی‌یف، میزان مشارکت در این مناطق از 60 درصد فراتر رفت.
امروز روز سه شنبه (27 سپتمبر) که روز پایانی همه پرسی است،امکان رای گیری در شعب اخذ رای وجود دارد.
گفتنی است از 23 تا 27 سپتامبر، همه پرسی درباره موضوع پیوستن جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در مناطق زاپوروژیه و خرسون در حال برگزاری است.
فرخوان برگزاری فوری همه‌پرسی به ابتکار محافل و حلقات اجتماعی به مقامات این مناطق صورت گرفت. به گفته نمایندگان این جمهوری ها ، پیوستن مناطق به روسیه باعث امنیت سرزمین های آنها و احیای عدالت تاریخی خواهد شد. به نظر آنها، این تصمیم در چارچوب اقدامات تروریستی مداوم توسط رژیم ملی‌گرای کی‌یف و اعضای ناتو، که برای کشتن غیرنظامیان سلاح تهیه می‌کنند، ضروری است.
ولادیمیر پوتین وعده داد که مسکو از تصمیم ساکنان مناطق آزاد شده حمایت خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала