آغاز به کار تلویزیون دیجیتالی "Sicht TV" برای پارسی‌زبانان اروپا از سوی خبرنگاران افغانستانی

© Sicht TVآغاز به کار تلویزیون دیجیتالی "Sicht TV" برای پارسی‌زبانان اروپا از سوی خبرنگاران افغانستانی
آغاز به کار تلویزیون دیجیتالی Sicht TV برای پارسی‌زبانان اروپا از سوی خبرنگاران افغانستانی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
عضو شوید
تلویزیون دیجیتالی "Sicht TV" برای پارسی‌زبانان اروپا به نشراتش آغاز کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون دیجیتالی Sicht TV با نشر خبرنامه ای نوشت: نشرات دیجیتالی Sicht TV به مناسبت روز جهانی دسترسی به اطلاعات با محتوای متنوع برای پارسی‌زبانان آلمان و اروپا آغاز شد.
در ادامه خبرنامه این شبکه دیداری آمده است، که این تلویزیون یک رسانه‌ی آنلاین و مستقل است که توسط سه خبرنگار از افغانستان مقیم آلمان، "شرمیلا هاشمی، نورآغا شریفی و اکبر رستمی" ایجاد شده است.
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2022
پارسی ستیزی به لوحه ای دانشگاه تخار رسید

این تلویزیون افزوده است، که پناهجویان و مهاجران در کشورهای مختلف از حق دسترسی به اطلاعات برخوردار هستند و این حق به زبان آلمانی برای اکثریت به راحتی ممکن نیست، بناء Sicht TV با اطلاع‌رسانی دقیق و مسلکی این حق را تسهیل می‌کند. آلمان کشور فرهنگ‌ها، زبان‌ها و‌ ملیت‌های گونه‌گون است، بنابراین اطلاع‌رسانی برای مهاجران به دیگر زبان‌ها از جمله فارسی با رویکرد مسلکی و متفاوت یک نیاز است.
در پایان این خبرنامه آمده است، که طلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع، استفاده از منابع معتبر، کار حرفه‌‌ای، بی طرفی و گردش آزاد اطلاعات از اهداف بنیادی این تلویزیون به شمار می‌رود. دفتر مرکزی این تلویزیون در شهر هامبورگ آلمان قرار دارد.
همچنان اکبر رستمی، یکی از بنیان‌گذاران این تلویزیون در یک یادداشت در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته است که در این تلویزیون برنامه‌هایی با محتوای متنوع برای پناهندگان فارسی‌زبان در آلمان و اروپا ارایه می‌شود.
شرمیلا هاشمی، یکی دیگر از بنیان‌گذاران تلویزیون "Sicht TV" در یک نوار دیداری گفته است، که این تلویزیون در نخست به زبان‌های فارسی و آلمانی نشرات دارد و نشرات بخش پشتوی آن بعدا آغاز خواهد شد.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان بیش از نیمی از خبرنگاران افغانستان را به خاطر فضای وحشت برای رسانه ها ترک کرده است و بسیاری رسانه های دیداری، نوشتاری و شنیداری هم در جریان یک سال چیرگی گروه طالبان بسته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала