در چین توضیح دادند که چگونه اتحادیه اروپا خود را نابود می‌کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе
Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
عضو شوید
چاینا دیلی در مقاله‌ ای می‌نویسد، سیاست خارجی خود ویرانگر اتحادیه اروپا که تحت دیکته ایالات متحده انجام می‌شود، تنها به خود کشورهای شرکت کننده آسیب می‌زند.
به گزارش اسپوتنیک، نویسندگان مقاله از اتحادیه اروپا می‌خواهند که مستقل‌تر عمل کند و دلیل آن رکود اقتصادی در آینده، کاهش سرعت فعالیت‌های تجاری، کاهش رشد اقتصادی و مشکلات بیشتر انرژی است.
نشریه تاکید می‌کند: اتحادیه اروپا باید مستقل‌تر عمل کند و اجازه ندهد امریکا سیاست خود را دیکته کند.
خاطرنشان می شود که در سال 2021، تجارت بین چین و اتحادیه اروپا رشد قوی 27.5 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان داد که نشان دهنده قوت و پایداری همکاری اقتصادی آنها با وجود بهبود ضعیف اقتصاد جهانی به دلیل اثرات منفی همه‌گیری کووید-19 چین بزرگترین شریک تجاری اتحادیه اروپا و این اتحادیه دومین شریک تجاری بزرگ پکن باقی ماند.
به گفته نویسندگان، اتحادیه اروپا در سال گذشته، تحت فشار ایالات متحده، با قوانین جدیدی که سرمایه‌گذاری چینی ها در اروپا را تحت نظارت دقیق تری قرار می‌دهد، موضع بسیار سخت تری در قبال چین اتخاذ کرده است. او همچنین با استناد به نقض حقوق بشر، تحریم هایی را علیه چین اعمال کرد و پکن را یک "رقیب استراتژیک" اعلام کرد.
این نشریه تصریح کرد: اتحادیه اروپا با تقلید از موضع تقابل آمیز ایالات متحده، خطر آسیب بیشتر به همکاری با چین را تهدید می کند که به منافع اقتصادی اعضای آن لطمه می زند.
Морские пехотинцы США во время совместных учений НАТО BALTOPS 22 в Устке, Польша - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2022
دو متحد غیرقابل اعتماد ایالات متحده
در سال 2021، اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را علیه نمایندگان چین که به گفته جامعه در نقض حقوق بشر دست دارند، تصویب کرد. این محدودیت ها اولین تحریم های اتحادیه اروپا علیه چین از زمان تحریم تسلیحاتی بیش از 30 ساله در واکنش به حوادث میدان تیان آن من در سال 1989 است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала