دستگیری ۴۰ تن در دایکندی از سوی گروه طالبان

دایکندی
دایکندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
عضو شوید
منابع مردمی در ولایت دایکندی از دستگیری ۴۰ تن از متنفذان محلی شماری از روستا‌‌های ولسوالی خدیر این ولایت درپی ادعای کوچی ها از سوی گروه طالبان خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع روز سه‌شنبه ۵ میزان می‌گویند، که این ۴۰ تن در پی ادعای کوچی‌ها مبنی بر این‌که پنج کوچی حدود ۴۰ سال پیش در روستای "دره‏ خودی" ولسوالی خدیر کشته شده بوده‌اند، روز دوشنبه، ۴ میزان، بازداشت شده‌اند.
منابع می‌افزایند که طالبان بزرگان روستاهای غم‌قول، خیرخانه، تی‏باغ، غم‌قول پایین و دره‌خودی را بازداشت و زندانی کرده‌‏اند.
به گفته منابع، کوچی‌ها مدعی‌‌اند که پنج تن از آنان حدود ۴۰ سال پیش از سوی باشندگان روستاهای یاد شده کشته شده بوده‌اند.
دایکندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2022
جبهه آزادگان: فرمانده کندک اول انتحاری گروه طالبان را در دایکندی کشتیم
منابع افزودند: "باشندگان محل گفتند که این افراد در پی جنگ‌ها میان کوچی‌ها و هزاره‌‏ها کشته شده‌اند و تعداد کشته شده‏‌های مردم خدیر بیشتر از آن‌ها هستند و ما خون‌بها پرداخت نمی‏کنیم. اگر حکومت اسلامی است، باید به حق مردم ما هم توجه شود."
یک باشنده محل که نخواست نامی از او گرفته شود، می‌گوید که تعداد بازداشت شدگان به ۴۰ تن می‌رسد که تنها پنج تن از وابسته‌گان او نیز در میان بازداشت‌ شده‌گان شامل‌اند.
طبق گفته‌های منابع محلی، کوچی‌ها به دستور ولسوال و دادگاه طالبان در ولسوالی خدیر، از نزد شماری از باشنده‌گان محل خون‌بها جمع‌آوری کرده‏‌اند.
مسئولان محلی گروه طالبان تاکنون در اینباره دیدگاه شان را بیان نکرده اند.
این در حالی است که حدود یک ماه پیش نیز مسئولان محلی طالبان در ولایت دایکندی پس از ادعای کوچی‌ها، خون‌بهای یک چوپان کوچی را ۲.۵ میلیون افغانی و یک میل کلاشنیکوف فیصله کرده بودند.
کوچی‌ها ادعا کرده بودند که باشندگان روستای چهارقول‌میری ولسوالی سنگ‌تخت و بندر ولایت دایکندی، سال‌ها پیش یک چوپان کوچی را کشته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала