رسانه ها: ترکیه جزئیات جایگزین سیستم کارت بانکی میر را اعلام می کند

© Sputnik / Alexey Filippov  /  مراجعه به بانک تصاویر Карты национальной платежной системы "Мир"
Карты национальной платежной системы Мир - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
عضو شوید
روزنامه آیدینلیک: دولت ترکیه در دو روز آینده جزئیات جایگزینی برای نقشه جهانی را اعلام خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آیدینلیک به نقل از منابع می نویسد، دولت ترکیه در دو روز آینده اطلاعات مربوط به سیستم پرداخت را که به عنوان جایگزینی برای سیستم میر روسی توسعه یافته است، افشا خواهد کرد.
پیش از این، بلومبرگ گزارش داده بود که بانک های دولتی ترکیه، هالک بانک، زیرات بانک و وکیف بانک تصمیم گرفته اند استفاده از سیستم پرداخت میر روسیه را متوقف کنند. به گفته این آژانس، چنین طرح هایی از سوی بانک های ترکیه نمونه ای از این است که چگونه "تحریم های ثانویه آمریکا کشورها را مجبور می کند از مسکو فاصله بگیرند".
به نوشته این روزنامه، اکنون "گردشگران و بازرگانان در مناطق توریستی (ترکیه) در پرداخت ها با مشکل مواجه هستند" و از مقامات می خواهند تا "راه حلی" برای این مشکل بیابند.
در همین حال رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در روزهای اخیر با ادارات اقتصادی درباره وضعیت اطراف میر گفتگو کرده است.
پیش از این اردوغان گفته بود که می تواند در مورد استفاده بیشتر از کارت میر روسیه در ترکیه تصمیم گیری کند. پیش از آن، ایشبانک و دنیزبانک ترکیه خدمات میر کارت روسیه را متوقف کردند. بانک ها این تصمیم را با تحریم های آمریکا و انگلیس علیه روسیه توضیح دادند. روزنامه ینی شفق گزارش داد که آمریکا بانک های ترکیه را به دلیل استفاده از میر به تحریم تهدید می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала