کابلوف: توافق در مورد عرضه محصولات نفتی و غلات با افغانستان حاصل شده است

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف
کابلوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
عضو شوید
نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان از توافق دو کشور ( روسیه و افغانستان) در مورد تأمین مواد نفتی و غلات خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارات امور خارجه روسیه، دستیابی به توافقات اولیه در زمینه تامین سوخت و غلات به افغانستان را تایید کرد.
او روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: "چنین توافقاتی وجود دارد. تا آنجا که من می دانم، این توافقات مقدماتی هستند، اکنون طرف هردوطرف ( روسیه و افغانستان) باید توافقنامه مشخصی را در مورد حجم، و فهرست مواد امضا کنند."
در همین حال عبدالسلام جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت تجارت به خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان می گوید که قرارد کنونی به گونه امتحانی با فدراسیون روسیه بسته شده است.
او گفت: "قرار داد فعلا در حال امتحانی است در مورد تخفیف روی اقلام مختلف فرق میکند 1 میلیون تن دیزل1 میلیون تن پطرول نیم میلیون تن گازlpg و میلیون تن است".
در رابطه به قراردادها با کشور روسیه، طالبان دریک اعلامیه گفته است که به اساس این قراردادها طی چند هفته آینده محموله‌های وارداتی مواد اولیه شامل این قرارداد به شکل امتحانی وارد بازارهای افغانستان گردد.

در اعلامیه آمده است: "با اجرای شدن این قراردادها و داشتن همکاری نزدیک با سکتور خصوصی به مشکلات اقتصادی مردم رسیدگی شود، سطح قیمت‌ها در بازار کاهش یافته و قیمت مواد اولیه در بازار مطابق به توان اقتصادی مردم باشد".
گفتنی است پیشتر حاجی نورالدین عزیزی سرپرست وزارت تجارت و صنعت افغانستان گزارش داد که "طالبان" (گروه تحت تحریم سازمان ملل به جهت فعالیت های تروریستی) یک قرارداد اولیه با روسیه برای تامین بنزین، سوخت دیزل، گاز و گندم امضا کرده است.

به گفته عزیزی، به عنوان بخشی از این قرارداد، روسیه سالانه حدود یک میلیون تن بنزین، یک میلیون تن سوخت دیزل، 500 هزار تن گاز مایع و 2 میلیون تن گندم عرضه خواهد کرد. وی از ارائه جزئیات در مورد قیمت ها و روش های پرداخت خودداری کرد، اما خاطرنشان کرد که روسیه موافقت کرده است برای کالاهایی که از طریق جاده و ریل به افغانستان ارسال می شود، نسبت به بازارهای جهانی تخفیف ارائه دهد.

وی افزود، این قرارداد برای یک دوره آزمایشی نامحدود اجرا می شود و پس از آن انتظار می رود هر دو طرف در صورت رضایت، قرارداد بلندمدت امضا کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала