آغاز بررسی پرونده‌های مهاجران افغان در آمریکا

© AP Photo / Gemunu AmarasingheFamilies evacuated from Kabul, Afghanistan walk through the terminal to board a bus after they arrived at Washington Dulles International Airport, in Chantilly, Va., Sept. 1, 2021.
Families evacuated from Kabul, Afghanistan walk through the terminal to board a bus after they arrived at Washington Dulles International Airport, in Chantilly, Va., Sept. 1, 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا پس از درخواست برخی سناتوران آمریکایی در مورد تهدید احنمالی، بررسی پرونده های مهاجران تازه وارد افغان به آن‌کشور را آغاز نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، اسپکتورم نیوز روز سه‌شنبه، 27 سپتمبر، گزارش داده است که ران جانسون و جاش هاولی از سناتوران آمریکایی در نامه‌ای به وزارت دفاع این کشور، از بررسی نشدن پرونده‌های برخی از مهاجران افغان ابراز نگرانی کرده‌اند‌.
این سناتوران مدعی شده‌اند که بیش از 300 فرد تخلیه‌ شده از افغانستان که در فهرست نظارتی بایومتریک وزارت دفاع امریکا ظاهر شده‌اند، مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.
فهرست نظارتی بایومتریک وزارت دفاع آمریکا افرادی را شناسایی می‌کند که تهدید بالقوه برای امنیت ملی این کشور بوده و از جمله مظنونان تروریستی شناخته‌ شده باشند.
به باور این سناتوران، آمریکا به افرادی که در فهرست تروریسم بوده‌اند، بدون بررسی اجازه ورود داده و حتا برخی از آنان را از این فهرست حذف کرده است.
پس از تسلط طالبان بر افغانستان، هزاران تن از شهروندان این کشور به آمریکا منتقل شدند. اکنون حرف‌وحدیث‌ها در مورد این که شماری از این افراد احتمالاً تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا هستند، بالا گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала