توماس ویست: افغانستان به سوی جنگ داخلی می رود

© @https://twitter.com Thomas West
Thomas West - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
عضو شوید
نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای افغانستان می‌گوید، که امکان بازگشت افغانستان به جنگ داخلی وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، توماس ویست شامگاه چهارشنبه، ۶ میزان، در نشستی در مرکز پژوهش های راهبردی ایالات متحده امریکا در واشنگتن، با بیان این‌که احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان وجود دارد، افزوده است: "مساله این نیست که آیا جنگ داخلی رخ می‌دهد یا نه، بلکه مساله این است که این جنگ چه زمانی اتفاق می‌افتد".
او افزوده است، که افغانستانی ها در پی مناقشه نیستند، بلکه خواستار رسیدن به صلح از راه دیپلماسی‌اند.
Thomas West - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
توماس ویست: مشکلات بانکی افغانستان به زودی حل می‌شود
به گفته ویست، محرومیت دختران از آموزش، تصمیم یک "گروه کوچک" است، در حالی‌ که بیش از ۹۰ درصد شهروندان افغانستان خواهان باز شدن مکاتب به روی دختران هستند.
مارکس پوتزل، معاون و سرپرست دفتر نماینده‌گی سازمان ملل متحد در افغانستان، نیز پیش از این، در نشست شورای امنیت این سازمان گفته بود، که اگر طالبان در حمایت از حقوق شهروندان افغانستان و تعامل سازنده با جامعه جهانی ناکام بمانند، این کشور با آینده نامشخص مواجه خواهد شد.
در همین حال، کارشناسان می گوید، که درگیری داخلی هم اکنون جریان دارد و گروه طالبان با افراطیت تمام، اقوام دیگر را شکنجه می کنند و زبان شان را از بین می برند و از خانه های شان کوچ اجباری می دهند و این در آینده بسیار خطرناک است و امکان قتل عام طالبان در آینده از سوی دیگر شهروندان افغانستان می رود.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان در پانزدهم ماه اگوست سال گذشته میلادی بر افغانستان اعلام بخشش عمومی کرد، اما به زودی این گروه چهره اصلی خود را نشان داد و بسیاری از نظامیان پیشین را دستگیر، شکنجه و تیرباران کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала