زاخارووا: نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره نورد استریم ضروری است

© Sputnik / Vladimir PesnyaОфициальный представитель МИД РФ Мария Захарова на брифинге в Москве
Официальный представитель МИД РФ Мария Захарова на брифинге в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، که نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل درباره نورد استریم را اقدامی ضروری خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت نورد استریم یکی از اقدامات اضطراری مورد نیاز برای جلب توجه به این مشکل است.
دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل پیشتر گفته بود، که نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با خرابکاری در برابر خط لوله گاز نورد استریم قرار است ساعت 22:00 روز جمعه به وقت مسکو برگزار شود.
Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
زاخارووا: روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی حادثه "نورد استریم" می‌شود
زاخارووا امروز گفت: "درباره پایداری ما، شورای امنیت هر روز تشکیل نمی شود، این واقعاً یکی از اقدامات اضطراری برای جلب توجه بین المللی و طرح موضوع در عرصه حقوقی بین المللی است".
یادآوری می کنیم، که روز دوشنبه، رویدادی به طور همزمان در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا رخ داد. بر اساس اطلاعات مقامات دانمارکی و سویدنی، دو نشت گاز در نورد استریم و یک نشت گاز در نورد استریم 2 در نزدیکی جزیره بورنهولم کشف شد. آلمان، دانمارک و سویدن خرابکاری هدفمند را رد نمی کنند. طرف روسی به محض مشخص شدن این حادثه، رسماً از دانمارک اطلاعاتی درباره وضعیت اضطراری نورد استریم درخواست کرد. مقامات دانمارکی فدراسیون روسیه را درباره انفجار در محل نشت گاز مطلع کردند. اپراتور نورد استریم، نورد استریم AG، گزارش داد، که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی پیشینه بوده و تخمین زمان تعمیرات غیرممکن است. کار نورد استریم از پایان ماه اگوست به دلیل مشکلات تعمیر توربین های زیمنس ناشی از تحریم های غرب متوقف شده است. با این حال، خط لوله پر از گاز باقی ماند. نورد استریم 2 که در سال 2021 تکمیل شد اما هرگز به بهره برداری نرسید، پیش از این نیز با گاز پر شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала