پوشیلین: رویای گرامی به حقیقت پیوست، تغییرات زیادی در پیش است

© Sputnik / إيغور ماسلوف /  مراجعه به بانک تصاویر دينيس بوشيلين
دينيس بوشيلين - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
عضو شوید
دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری دونتسک در گفتگو با اسپوتنیک، در مورد نتایج همه پرسی، برنامه‌های ادغام این جمهوری به روسیه و همچنین حفظ تماس با کشورهایی که قبلاً استقلال جمهوری حلق دونتسک را به رسمیت شناخته بودند، صبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته پوشیلین، تصمیم عملاً متفق القول مردم در مورد پیوستن به فدراسیون روسیه انتظار می‌رفت: این دقیقً همان چیزی است که باشندگان جمهوری خلق دونتسک از سال 2014 میلادی منتظر آن بودند. بر این اساس، با وجود گلوله باران های بی‌وفقه، حال باشندگان جمهوری موقر است.
وی گفت: 99.23 درصد از مردم به پیوستن جمهوری خلق دونتسک به فدراسیون روسیه رای دادند. چنین نتیجه ‌ای انتظار می‌رفت: مدت طولانی هشت سال و نیم ما این روز نزدیک‌تر شدیم و قاطعانه از سرزمین خود در برابر رژیم جنایتکار اوکراین دفاع کردیم. و از حق خود برای روسی بودن دفاع کردیم. رویای گرامی به حقیقت پیوسته است، عدالت پیروز شده است.
پوشیلین خاطرنشان کرد که اکنون تصمیم باشندگان دونتسک باید در سطح قانونی در مسکو ثبت شود، دقیقاً به همین خاطر است که دنیس پوشیلین اکنون به پایتخت روسیه رفته است.
وی افزود: خواست مردم جمهوری خلق دونتسک در پروتکل نهایی کمیسیون مرکزی انتخابات منعکس شده است. من با این سند به مسکو رفتم تا بخشی قانونی ورود جمهوری به روسیه را رسمی کنم.
پس از انجام مراحل لازم، دونتسک به یکی از بخشی‌های روسیه تبدیل خواهد شد. در عین حال، رئیس‌جمهور خلق دونتسک تاکید کرد که دونباس، علیرغم تغییر در وضعیت قلمرو، به هیچ وجه قرار نیست تماس با کشورهایی را که استقلال آن را در تابستان به رسمیت شناخته اند، قطع کند.
رئیس جمهوری دونتسک توضیح داد: البته، پس از این رویداد طولانی، ما منتظر تغییرات زیادی هستیم، این روی کار سیاست خارجی نیز تاثیر خواهد گذاشت. به عنوان بخشی فدراسیون روسیه، ما به توسعه روابط دیپلماتیک میهن بزرگ خود پایبند خواهیم بود. و بر این اساس، من متقاعد شده‌ام که ما روابط گرم و متقابلاً سودمندی را با کشورهایی که از حمایت ما در مواقع دشوار ترسی نداشتند و حاکمیت دولتی جمهوری خلق دونتسک را به رسمیت شناختند، حفظ خواهیم کرد.
یکی از شرکای خارجی کلیدی دونتسک سوریه بود و خواهد ماند که یکی از اولین کشورهایی بود که استقلال جمهوری را به رسمیت شناخت.
پوشیلین افزود: ما با چنین کشورهایی از جمله سوریه به توافقات انجام شده عمل خواهیم کرد. ما حق روابط اقتصادی خارجی را به عنوان بخشی فدراسیون روسیه حفظ خواهیم کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала