مرکل سخنان پوتین را جدی بگیرید

© AP Photo / Markus SchreiberКанцлер Германии Ангела Меркель
Канцлер Германии Ангела Меркель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
عضو شوید
نخست وزیر سابق آلمان می‌گوید نگرش جدی به سخنان پوتین به هیچ وجهه نشانه ضعف نیست بلکه بیانگرخرد سیاسی می‌باشد.
به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل نخست وزیر پیشین آلمان در صحبت با روزنامه‌ی زوددویچه سایتونگ تاکید کرد که سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جدی گرفته شود.
مرکل در مراسم افتتاحیه بنیاد هلموت کهل صدراعظم فقید شرکت کرد. مرکل در جریان سخنرانی خود به دستور کار سیاسی کنونی اشاره کرد و یادآور شد که قبلاً یک بار گفته بود که سخنان رهبر روسیه باید جدی گرفته شود و اکنون بار دیگر بر اهمیت این موضوع تاکید کرده است.
صدر اعظم آلمان گفت: "شما باید صحبت‌های او (ولادیمیر پوتین) را جدی بگیرید. این که نگرشی جدی به حرفهای او به جای رد و بلوف خواندن آنها داشته باشید به هیچ وجه علامت ضعف نیست. این علامت خرد سیاسی است که به حفظ فضا برای مانور و ایجاد یک فضای جدید کمک می کند.
گفتنی است هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در بیانیه‌ی تلویزیونی خطاب به روس‌ها گفت که غرب در سیاست ضد روسی و همچنین تهدیدهای دائمی خود علیه این کشور از مرز عبور کرده است.
اکنون همانطور که رئیس جمهور تاکید کرد از باج خواهی هسته ای استفاده می شود. وی در عین حال یادآور شد که روسیه در برخی اجزاء از تجهیزات نظامی خارجی پیشی گرفته است و به کسانی که تلاش می کنند با سلاح های هسته ای تهدید کنند هشدار داد: "کسانی که می‌خواهند با سلاح‌های هسته‌ای از ما اخاذی کنند، باید بدانند که ممکن است نسیم بادها به سمت آنها وزدیدن کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала