اردوغان: پوتینی که من می‌شناسم کاری را که در ذهنش دارد به نحوی انجام خواهد داد

© Sputnik / Vyacheslav Prokofyev/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи в Сочи
Президент РФ Владимир Путин и президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи в Сочи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2022
عضو شوید
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در توصیف ولادیمیر پوتین و برنامه‌های فدراسیون روسیه در پی نتایج همه‌پرسی در مناطق آزاد شده، گفت که اگر رهبر روسیه "کاری در دهنش داشته باشد، آن را انجام خواهد داد".
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، رئیس‌جمهور ترکیه در مورد همه‌پرسی‌ های برگزار شده اعتراف کرد که "نگران" است که این مناطق به روسیه ضمیمه شود.
اردوغان گفت: این می‌تواند اتفاق بیفتد، زیرا آقای پوتینی که من می‌شناسم، اگر کاری در ذهنش داشته باشد، آن را به نحوه انجام می‌دهد و چنین وضعیتی وجود دارد.
رئیس‌جمهور ترکیه افزود: به همین دلیل برای گفتگوی فردا (که قرار است در روز پنجشنبه برگزار شود) اهمیت زیادی قائل هستم. امیدوارم این موضوع را در نقطه‌ای که به آن رسیده است رها کنیم و به سمت دیپلماسی برویم.
پیش از این، رهبر ترکیه اعلام کرد که قصد دارد با رئیس‌جمهور پوتین روز پنجشنبه تلفونی گفتگو کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که گفتگوهای تلفونی بین رئیس‌جمهور روسیه و همتای ترک وی هنوز برنامه‌ریزی نشده است.
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган на совместном с президентом Ирана Эбрахимом Раиси и президентом РФ Владимиром Путиным заявлении для прессы  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2022
اردوغان: جنگ هسته ای یک رویداد ناگوار خواهد بود
همه‌پرسی درباره موضوع الحاق به روسیه از 23 تا 27 سپتمبر در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در مناطق خرسون و زاپروژیا برگزار شد. با توجه به نتایج پردازش 100٪ از آرا در جمهوری خلق دونتسک ، 99.23٪، در جمهوری خلق لوهانسک 98.42٪، در ولایت خرسون 87.05٪، در ولایت زاپوروژیا 93.11٪ از مردم به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند. پوتین هفته گذشته اعلام کرد روسیه از تصمیمی باشندگان مناطق دونباس، زاپروژیا و خرسون حمایت خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала