امریکا: بخش عمده دارایی های مسدودشده افغانستان برای بانک مرکزی ذخیره خواهد شد

© Bank- Afghanistan Twitter تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2022
عضو شوید
توماس وست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان، اطمینان دارد که بخش عمده‌ ای از دارایی های مسدودشده کابل برای افزایش سرمایه بانک مرکزی افغانستان در آینده نگهداری خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات امریکایی روز چهارشنبه در سمیناری در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن در مورد دارایی های مسدودشده کابل گفت: من کاملا مطمئن هستم که بیشتر این مبلغ برای افزایش سرمایه در آینده [بانک مرکزی افغانستان] نگهداری خواهد شد.
در همان زمان، وی اعتراف کرد که بخشی از این دارایی ها می‌تواند برای پرداخت بدهی های کابل به سازمان های مالی بین‌المللی پرداخت شود.
این مقام گفت: این مقام گفت: "چرا این مهم است؟ زیرا [از طریق آن] ما می‌توانیم منابع بسیار بیشتری [موسسات مالی بین‌المللی] را برای ارائه خدمات اساسی در افغانستان باز کنیم.
به گفته وی، "معاملات اولویت دار دیگری" وجود دارد، از جمله سفارش اسکناس های جدید پول ملی افغانستان برای جایگزینی اسکناس های فعلی که معلوم شد کوتاه مدت بوده است.
همانطور که دولت امریکا در اوایل ماه سپتمبر اعلام کرد، واشنگتن تصمیم گرفت 3.5 میلیارد دالر از دارایی های مسدودشده بانک مرکزی افغانستان را به یک صندوق امانی در سوئیس منتقل کند
پیش از این، ایالات متحده از ایجاد یک صندوق ویژه در سوئیس به مبلغ تقریبی 3.5 میلیارد دالر از دارایی های مسدود شده افغانستان با هدف حمایت از مردم افغانستان و کاهش رنج اقتصادی آنها خبر داده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала