رسانه: سویدن چهارمین نشت گاز در نورد استریم را کشف کرد

© Photo / ForsvarskommandoenМесто утечки на газопроводе "Северный поток-2" у берегов датского острова Борнхольм
Место утечки на газопроводе Северный поток-2 у берегов датского острова Борнхольм - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2022
عضو شوید
رویترز به نقل از روزنامه سویدنی سونسکا داگبلادت اعلام کرد گارد ساحلی سویدن روز سه شنبه چهارمین نشت گاز در خط لوله گاز نورد استریم را کشف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "جنی لارسون"، سخنگوی گارد ساحلی سویدن به روزنامه نامبرده گفت: دو نشت از این چهار نشت در منطقه اقتصادی انحصاری سویدن هستند.
دو نشت دیگر در منطقه انحصاری اقتصادی دنمارک است.
روز دوشنبه، حوادثی به طور همزمان در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا رخ داد. براساس اطلاعات مقامات دنمارک و سویدن، دو نشت گاز در نورد استریم و یک نشت گاز در نورد استریم-2 در نزدیکی جزیره بورنهولم گشف شد. آلمان، دنمارک و سویدن خرابکاری هدفمند را رد نمی‌کنند. مقامات دنمارکی به روسیه اطلاع داده اند که انفجارهایی در محل‌ های نشت ثبت شده است. اپراتور نورد استریم، نورد استریم AG گزارش داد که حوادث در خطوط لوله گاز بی‌سابقه است و تخمین زمان تعمیرات غیرممکن است.
رامپ خود شرکا را به روگردانی به سوی روسیه مجبور می سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
سرویس امنیتی سویدن در مورد حادثه "نورد استریم" تحقیقات خواهد کرد
پیش از این، دادستانی کل فدراسیون روسیه پرونده ای را درباره اقدام تروریستی بین‌المللی پس از آسیب به خطوط لوله گاز نورد استریم تشکیل داده است. دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل گفت که نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با خرابکاری علیه خط لوله گاز نورد استریم برای ساعت 22:00 روز جمعه به وقت مسکو برنامه ریزی شده است.
کار نورد استریم از اواخر ماه اگست به دلیل مشکلات تعمیر توربین های ساخت شرکت زیمنس ناشی از تحریم های غرب متوقف شده است. با این حال، خط لوله پر از گاز باقی ماند. نورد استریم 2 نیز که در سال 2021 تکمیل شده اما هرگز به بهره برداری نرسید، قبلاً با گاز پر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала