دانمارک سفیر روسیه را احضار کرد

© Fotolia / СmfotoworksГосударственный флаг Дании на одной из улиц Копенгагена
Государственный флаг Дании на одной из улиц Копенгагена - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
عضو شوید
سفیر روسیه در دانمارک در رابطه با الحاق سرزمین های جدید به روسیه به وزارت امور خارجه این کشور احضار شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه دانمارک، سفیر روسیه را احضار کرده و نامه اعتراضی دولت این کشور علیه الحاق سرزمین های جدید به روسیه را به وی تحویل داد.
وزارت امور خارجه دانمارک در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر روسیه در این کشور در رابطه با الحاق جمهوری های دانتسک و لوهانسک و همچنین مناطقی خرسون و زاپروژیا به فدراسیون روسیه را احضار کرده است.
وزارت امور خارجه دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد: "نقض آشکار منشور سازمان ملل نیازمند پاسخی روشن است و ما این الحاق غیر قانونی را هرگز به رسمیت نمی‌شناسیم".
در بیانیه‌ای یپه کوفود وزیر امور خارجه دانمارک آمده است: دانمارک هرگز با تلاش روسیه برای تغییر مرزهای اوکراین با کمک نیروی نظامی موافقت نخواهد کرد. این پیام باید برای کرملین کاملاً واضح باشد.
همه‌پرسی در پیوند به پیوستن جمهوری های دانتسک و لوهانسک و همپنین مناطق زاپروژیا و خرسون، از 23 سپتمبرآغاز و روز سه‌شنبه 27 سپتمبر به اتمام رسید و پس از رأی موافق اکثریت قریب شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود برای پیوستن به روسیه را ارائه کردند.
روز پنجشنبه(29 سپتمبر) رهبران محلی جمهوری‌های دونباس و دو منطقه دیگر اوکراین به مسکو عزیمت کردند تا درخواست رسمی برای تبدیل شدن به مناطق جدید فدراسیون روسیه را به ولادیمیر پوتین بدهند.
روز جمعه(30 سپتمبر)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سران مناطق دونستک، لوهانسک، راپزوژیا و خرسون توافقنامه هایی را در مورد الحاق این مناطق به روسیه و تشکیل مناطق جدید در فدراسیون روسیه امضا کردند.
پوتین در اعلام حمایت از الحاق مناطق جدید به روسیه گفت: "مردم انتخاب خود را انجام داده‌اند. دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا سرنوشت مشترکی با روسیه دارند". وی افزود مردم این مناطق برای همیشه شهروند روسیه می‌شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала