روسیه قطعنامه شورای امنیت درباره عدم به رسمیت شناختن همه‌پرسی را مسدود کرد

© AFP 2023 / Timothy A. Clary نمایندهٔ پیشین افغانستان در سازمان ملل استعفا داد
نمایندهٔ پیشین افغانستان در سازمان ملل استعفا داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
عضو شوید
روسیه در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد امریکا و آلبانی در خصوص عدم به رسمیت شناختن همه پرسی ها را مسدود کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه پیش نویس قطعنامه ایالات متحده و آلبانی را که همه پرسی در مناطق جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، زاپروژیا و خرسون را به رسمیت نمی شناسد، در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
این متن "سازماندهی به اصطلاح همه پرسی غیرقانونی توسط روسیه در مناطق اوکراین، در داخل مرزهای شناخته شده بین‌المللی" را محکوم کرد. اقدامات روسیه غیرقانونی خوانده شد و خاطرنشان شد که نمی تواند مبنایی برای تغییر وضعیت چهار منطقه باشد.
چهار کشور از جمله چین و برازیل رای ممتنع دادند. 10 کشور به این قطعنامه رای دادند.
نویسندگان از همه کشورها، سازمان های بین‌المللی و ساختارهای تخصصی خواستند که تغییر وضعیت "مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا اوکراین" را به رسمیت نشناسند. همچنین در متن فراخوانی مبنی بر عدم شناسایی الحاق چهار منطقه به فدراسیون روسیه وجود داشت. علاوه بر این، از مسکو خواسته شد تا فورا نیروهای خود را از اوکراین خارج کند.
نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
روسیه: آمریکا می‌خواهد از جیب دیگران اشتباهاتش در افغانستان را جبران کند
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه پیشتر در شورای امنیت با یادآوری به رسمیت شناختن کوزوو، خاطرنشان کرد: غرب با عدم به رسمیت شناختن همه پرسی پیوستن به روسیه، استانداردهای دوگانه را نشان می دهد. نمونه‌های دیگری در تاریخ وجود دارد که غرب جدایی و الحاق سرزمین‌ها را بدون رضایت دولت‌هایی که به آن‌ها تعلق داشتند، به رسمیت می‌شناسد. تگزاس در سال 1836 از مکزیک جدا شد و سپس بخشی از ایالات متحده شد. در سالهای 1990 و 1991، اسلوونی و کرواسی همه پرسی استقلال از یوگسلاوی را بدون رضایت مقامات این کشور برگزار کردند و به رسمیت شناخته شدند. در سال 1991، همه پرسی استقلال از اتحاد جماهیر شوروی در استونی، اوکراین، گرجستان، مولداوی، ترکمنستان، ارمنستان و آذربایجان برگزار شد - بر خلاف میل رهبری شوروی و کل مردم شوروی، که در یک همه پرسی اتحادیه به نفع حفظ اتحادیه؛ و در طول اتحاد FRGو GDR ، هیچ کس نظر جمعیت را نپرسید - جذب آلمان شرقی توسط غرب بدون رفراندوم انجام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала