صادر شدن فرمان دستگیری عمران خان

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
عضو شوید
فرمان دستگیری نخست وزیر پیشین پاکستان صادر شد.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه های محلی پاکستان روز شنبه گزارش دادند، که حکم دستگیری عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان در یک پرونده توهین آمیز صادر شده است.
به گزارش روز شنبه روزنامه داون پاکستان، این حکم، به تاریخ 30 سپتامبر، مربوط به تهدید ادعایی یک قاضی در جریان یک تجمع سیاسی در 20 اگوست است. در تظاهرات ماه اگوست آقای خان، که رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان است، به قاضی زبا چودری و قوه قضائیه نسبت به پیامدهای ناگوار درباره آنچه که او به عنوان نگرش "سوگیری" نسبت به جنبش خود توصیف کرد، هشدار داد.
دادگاه عالی اسلام آباد ساعاتی پس از ارائه سوگندنامه نخست وزیر پیشین در پرونده توهین، این حکم را صادر کرد. رهبر پیشین پاکستان از زمانی که در اپریل از سوی نمایندگان مجلس این کشور از قدرت برکنار شد، با چندین پرونده حقوقی روبرو شده است.
آقای خان که در سال 2018 با پشتیبانی ارتش پاکستان به نخست وزیری رسید، در نهایت با جنرال های قدرتمند این کشور درگیر شد. هم ارتش و هم جناب خان انکار می کنند که او با حمایت ارتش به قدرت رسیده است. از زمان برکناری‌اش، آقای خان راهپیمایی‌های سراسری را برای خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام برگزار کرده است، اما ائتلاف حاکم پاکستان این امر را رد کرده و گفته است که نظرسنجی‌ها طبق برنامه تا پایان سال آینده برگزار خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала