هشدار آمریکا به کشور های حامی روسیه؛ با شدیدترین تحریم ها مجازات خواهیم کرد

© Sputnik / Igor MikhalevЗдание министерства финансов США в Вашингтоне
Здание министерства финансов США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
عضو شوید
ایالات متحده در بیانیه‌ی هشدار داده که کشور های حمایت کننده از روسیه در الحاق مناطق جدید را با تحریم های "تهاجمی " مجازات خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت عدلیه ایالات متحده تهدید کرد که کشورهای ثالث را به دلیل حمایت از روسیه در پیوند به الحاق مناطق جدید "به شدت" مجازات خواهد کرد.
در سند وزارت دادگستری آمریکا در این خصوص گقته می‎شود: "ایالات متحده آماده است تا از تحریم‌ها برای "پیگرد قانونی" کشور های استفاده کند که از تحت تحریم‌های آمریکا یا از "فعالیت‌های تحریم‌شده" روسیه، حمایت می‌کنند.
همه‌پرسی در پیوند به پیوستن جمهوری های دانتسک و لوهانسک و همپنین مناطق زاپروژیا و خرسون، از 23 سپتمبرآغاز شد و سه‌شنبه 27 سپتمبر به اتمام رسید و پس از رأی موافق اکثریت قریب شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود برای پیوستن به روسیه را ارائه کردند.
پیش ازاین مشخص شد که ایالات متحده تحریم هایی را علیه برخی شرکت هایی چین، بلاروس و ارمنستان به دلیل نقض اقدامات کنترل صادرات علیه روسیه اعمال کرده است.
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ 30 سپتامبر سند الحاق مناطق نامبرده را در مراسمی باشکوه در کاخ کرملین امضا کرد.
رهبران مناطق الحاق شده به روسیه اعلام کردند که این مناطق در همه پرسی های به عضویت در روسیه رای مثبت دادند.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز پس از آن که پوتین الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه را امضاء و اعلام کرد، طی سخنانی در کاخ سفید افزود: آمریکا و متحدانش قرار نیست مرعوب پوتین شوند.
وی همچنین به روسیه هشدار داد که هرگونه تجاوز یا تهدید به کشورهای ناتو پاسخی سریع و قاطع خواهد داشت.
گفتنی است غرب در رابطه به بحران اوکراین فشار تحریم‌ها بر روسیه را تشدید کرد که این امرمنجر به افزایش قیمت برق، مواد سوخت و غذا در اروپا و ایالات متحده شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گذشته گفته بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه شدیدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است. در روسیه بارها اعلام شده است که مسکو تمام مشکلاتی را که غرب برایش ایجاد می کند حل خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала