یوناما به گروه طالبان: بکارگیری از جنگ افزار در برابر نکوهشگران را پایان دهید

© AFP 2023Афганские женщины с плакатами скандируют лозунги во время акции протеста проив геноцида хазарейцев на следующий день после теракта смертника в учебном центре Дашт-э-Барчи в Кабуле
Афганские женщины с плакатами скандируют лозунги во время акции протеста проив геноцида хазарейцев на следующий день после теракта смертника в учебном центре Дашт-э-Барчи в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
عضو شوید
یوناما روز شنبه از برخورد خشونت بار گروه طالبان در برابر نکوهشگران بانو در کابل خبر داد و از این گروه خواست تا در برابر بانوان از جنگ افزار کار نگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر هیات معاونت سازمان ملل (یوناما) درباره به خشونت کشیده شدن راهپیمایی ها در کابل گفته است، که گروه طالبان بکارگیری از جنگ افزار برای جلوگیری از اعتراضات مسالمت‌آمیز را پایان دهد.
یوناما روز شنبه ۹ میزان با نشر توییتی نوشته است، که معترضان زن در کابل با خشونت مواجه شده‌اند.
UNAMA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2022
انفجار در آموزش‌گاه کاج؛ یوناما: امنیت افغانستان در حال وخیم‌تر شدن است
این نهاد از طالبان خواسته است که از حقوق همه مردم افغانستان محافظت و استفاده از اسلحه برای جلوگیری از حق تظاهرات صلح‌آمیز را توقف دهند.
یادآوری می کنیم، که پس از وقوع انفجار در آموزشگاه کاج، شماری از زنان و دختران روز شنبه، ۹ میزان، روبه‌روی شفاخانه محمدعلی جناح، جایی که زخمیان رویداد آموزشگاه کاج بستری هستند، اعتراض کردند و این اعتراضات از سوی طالبان به خشونت کشیده شد.
منابع می‌گویند که طالبان معترضان را با شلیک هوایی پراگنده کرده و از پوشش خبری این اعتراضات از سوی رسانه‌ها جلوگیری کرده‌اند.
به گفته منابع، معترضان از سوی طالبان محاصره شدند و برخی از کارمندان رسانه‌ای به دلیل پوشش این رویداد مورد لت‌و‌کوب قرار گرفتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала