طالبان: خارجی‌ها از اظهارات غيرمسئولانه خودداری کنند

© Photo / MFA Afghanistanوزارت امور خارجه
وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
عضو شوید
وزارت خارجه‌ طالبان می گوید که خارجی ها در رابطه به حمله دیروز تنها غم‌شریکی کنند و از اظهارات غيرمسئولانه جدا خودداری کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، وزارت خارجه‌ طالبان از آنچه که "طرف‌های بیرونی" توصیف کرده، گفته است که این طرف‌ها در رابطه به حمله دیروز تنها غم‌شریکی کنند و از اظهارات غيرمسئولانه جدا خودداری کنند.
در همین حال روشن نیست که اظهارات چه‌کسی و یا کدام طرف خارجی، واکنش وزارت خارجه طالبان را برانگیخته است.
این وزارت شامگاه امروز (شنبه، ۹ میزان) با نشر اعلامیه‌ای حمله دیروز را دسیسه دشمنان مردم افغانستان دانسته و گفته است که طالبان به هیچ‌گونه تقسیم قومی و مذهبی مردم افغانستان باور ندارند و خود را مسئول محافظت جان تمام افغان‌ها می‌دانند.
وزارت خارجه‌ طالبان گفته است که افغانستان با وجود دسیسه‌های مغلق زیاد، نمونه‌ای از وفاق مذهبی و ملی در منطقه است.
در بخشی از اعلامیه وزارت خارجه طالبان آمده است: "به همه طرف‌های بیرونی توصیه می‌کنیم که در مسائل داخلی افغانستان، بدون ابراز غم‌شریکی، از اظهارات غيرمسئولانه جدا خودداری کنند".
برخی این حمله را ادامه حملات هدفمند علیه هزاره‌ها خوانده‌اند که به باور برخی از فعالان حقوق بشر مصداق نسل‌کشی است.
سازمان عفو بین‌الملل در واکنش خود از طالبان انتقاد کرده و گفته است که این حمله نشان‌دهنده‌ی ناکامی مطلق طالبان در حفاظت از مردم افغانستان، به‌ویژه اقلیت‌ها است.
محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان در واکنش خود به حمله دیروز گفته است که او طالبان را در این حمله شریک می‌داند. او در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که هزاره‌ها در نزد طالبان "چهار گناه نا بخشودنى دارند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала