روسیه: بررسی خرابکاری در خط لوله نورد استریم بدون مشارکت مسکو ممکن نیست

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نیبینزیا نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد
واسیلی نیبینزیا نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
عضو شوید
سفیر روسیه در سازمان ملل گفت هرگونه تحقیق در مورد خرابکاری در خط لوله نورد استریم بدون مشارکت مسکو باعث ایجاد شک و تردید در آن تحقیق خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، "واسیلی نبنزیا" سفیر روسیه در سازمان ملل گفت که تحقیقات در مورد خرابکاری در خط لوله انتقال گاز نورد استریم می‌تواند توسط روسیه، آلمان، دانمارک و سوئد انجام شود.
سفیر روسیه در سازمان ملل تأکید کرد هرگونه تحقیق در این مورد بدون مشارکت مسکو باعث ایجاد شک و تردید در مورد عینیت آن تحقیق خواهد شد. وی گفت، ما دلایلی داریم که به عینیت این تحقیقات شک کنیم.
نبنزیا درمورد احتمال تحقیق در مورد خرابکاری تحت حمایت سازمان ملل پاسخ داد که فکر نمی‌کند این ربطی به سازمان ملل داشته باشد.
پیشتر هیئت روسیه در سازمان ملل خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حوادث خط لوله نورداستریم شده بود و این نشست بعد از ظهر جمعه برگزار شد
این در حالی است که در بحبوحه بحران انرژی در اروپا و کمبود گاز، خطوط لوله نورد استریم و نورد استریم 2 هفته گذشته به فاصله چند ساعت از یکدیگر، از سه نقطه دچار حادثه و نشتی شد. نخستین نشتی در نورد استریم 2 در نزدیکی جزیره بورنهولم دانمارک و سپس دو نشتی در نورد استریم یک که خط لوله اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا محسوب می‌شود، شناسایی شد.
کاخ کرملین در بیانیه‌ای نسبت خرابکاری در خطوط لوله نورداستریم 1 و 2 واکنش داد و به نقل از رئیس‌جمهور روسیه هرگونه خرابکاری در خطوط لوله گازی نورد استریم را تروریسم بین‌ا‌لمللی خواند.
"دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور آمریکا نیز در پیامی در شبکه اجتماعی خود نشت گاز در خطوط نورداستریم را عاملی دانست که می‌تواند به جنگ منجر شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала