ناسا سیستم "دفاع سیاره‌ای" را آزمایش کرد

© @https://twitter.com NASA
NASA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
عضو شوید
سازمان هوانوردی آمریکا، تصاویری از "آزمایش دفاع سیاره‌ای" هنگام برخورد فضاپیما با شهاب سنگ را منتشر کرد
به گزارش اسپوتنیک، ناسا اولین تصاویر دقیق از آزمایش پیشگامش زیر عنوان "آزمایش دفاع سیاره‌ای" در اعماق فضا را منتشر کرده که در آن یک فضاپیما با یک شهاب از فاصله بسیار دور برخورد کرده تا مسیر حرکت آن را تغییر دهد.
گاردین روز پنج‌شنبه، 29 سپتامبر، گزارش داده است که این عکس‌ها توسط آژانسی به نام "دو رصدخانه بزرگ" گرفته شده است.
آژانس "دو رصدخانه بزرگ" از تلسکوپ‌های فضایی جیمز وب و هابل بهره می‌برد.
این آژانس روز دوشنبه، 26 سپتامبر، برخورد فضاپیمای ناسا را با دیمورفوس، قمر شهاب سنگ دیدیموس، در 6.8 میلیون مایل دورتر از زمین، ثبت کرده‌ است.
عکس‌های مأموریت 325 میلیون دالری دارت (تست تغییر جهت دوگانه شهاب سنگ) در دو انیمیشن رنگارنگ "گذشت زمان" ترکیب شدند که رویکرد فضاپیما و سپس روشنایی لحظه برخورد را نشان می‌دادند.
در کنار این انیمیشن‌ها که روز پنج‌شنبه در وب‌سایت ناسا منتشر شد، تعدادی عکس‌های ثابت قبل و بعد از برخورد، تاثیر ضربه و برخورد مواد مذاب نیز وجود دارد.
بیل نلسون، مدیر آژانس و فضانورد سابق، در بیانیه‌ای که همراه این تصاویر منشتر شده، گفته است: "وب و هابل چیزی را که ما همیشه در ناسا می‌دانستیم درست است، به تصویر کشیدند، کار مشترک سبب آموزش بیشتر می‌شود."
برای اولین بار، وب و هابل به‌طور همزمان از یک هدف در کیهان تصویربرداری کردند. آن هدف سیارکی است که مورد اصابت یک فضاپیما، پس از 7 میلیون مایل سفر قرار گرفته است. تمام بشریت مشتاقانه منتظر اکتشافات وب، هابل و دیگر تلسکوپ‌های زمینی در مورد ماموریت دارت و فراتر از آن هستند.
مدیران این ماموریت، پس از برخورد فضاپیما با قمر شهاب سنگ دیموسوس روز دوشنبه، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته‌اند که ممکن است دو ماه طول بکشد تا مشخص شود که آیا نیروی برخورد دارت برای تاثیر به حرکت دیمورفوس از مسیر مدار منظم خود به اطراف دیدیموس کافی است یا خیر.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала