ترکیه: آنکارا نمی تواند الحاق مناطق جدید به روسیه را به رسمیت بشناسد

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ ترکیه به اعتراض عراق
پاسخ ترکیه به اعتراض عراق   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
عضو شوید
وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده که آنکارا نمی تواند الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه را به رسمیت بشناسد
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، آنکارا نمی تواند الحاق چهار منطقه آزاد شده اوکراین به روسیه را به رسمیت بشناسد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای با تاکید بر اینکه آنکارا بار دیگر بر حمایت خود از حل و فصل بحران "بر اساس صلح عادلانه ای که از طریق مذاکره به دست می آید" اعلام کرد: " این تصمیم (الحاق) نقض فاحش اصول تثبیت شده حقوق بین الملل است و ما نمی توانیم آن را بپذیریم. "
همه پرسی از روز جمعه گذشته الی سه شنبه، 23 تا 27 سپتامبر، در دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک (در منطقه دونباس)، و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون که تحت کنترل روسیه قرار دارند، برگزار شد. بر اساس نتایج شمارش کل آراء، در منطقه دونتسک - 99.23 درصد از رای دهندگان، در منطقه لوهانسک - 98.42 درصد، در منطقه زاپروژیا - 93.11 درصد و در منطقه خرسون - 87.05 درصد از پیوستن به ترکیب فدراسیون روسیه حمایت کردند.
روز پنجشنبه(29 سپتمبر) رهبران محلی جمهوری‌های دونباس و دو منطقه دیگر اوکراین به مسکو عزیمت کردند تا درخواست رسمی برای تبدیل شدن به مناطق جدید فدراسیون روسیه را به ولادیمیر پوتین بدهند.
روز جمعه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سران مناطق دونستک، لوهانسک، راپزوژیا و خرسون توافقنامه هایی را در مورد الحاق این مناطق به روسیه و تشکیل مناطق جدید در فدراسیون روسیه امضا کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала