حوثی‌های یمن هنوز با کابینه موافقت نکرده‌اند

© AP Photo / Hani Mohammedتوافق حوثی ها و حزب کنگره مردمی برای تشکیل شورای اداره یمن
توافق حوثی ها و حزب کنگره مردمی برای تشکیل شورای اداره یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2022
عضو شوید
رهبری انصارالله (حوثی‌ها) گزارش رسانه‌های عربی مبنی بر موافقت با پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش‌بس که از شش ماه پیش در یمن اجرا شده و عصر یکشنبه به پایان می‌رسد را تکذیب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، چند روزی مذاکرات برای تمدید آتش بس با طرفین درگیر در یمن است که ادامه دارد.
رئیس هیئت حوثی در مذاکرات گفت: آنچه برخی رسانه‌های بی‌وجدان درباره وجود توافق برای تمدید آتش‌بس منتشر کردند، صحت ندارد..
پیشتر حوثی ها اعلام کرده بودند که مذاکرات برای تمدید آتش بس متوقف شده است. به عنوان شرط تمدید آتش بس، آنها خواستار پرداخت حقوق مقامات دولتی در شمال یمن از محل عایدات حاصل از فروش نفت و گاز ولایت های تحت کنترل دولت هستند. با این حال، شورای رهبری ریاست جمهوری یمن به نوبه خود بر پرداخت معاش کارمندان دولت در مناطق تحت کنترل حوثی ها از عایدات حاصل از استفاده از کشتی های نفتی از بندر حدیده در بحیره سرخ، که تحت کنترل حوثی ها است، فشار می آورد. .
حملات خونین سعودی ها بر یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
حمله هوائی حوثی ها به عربستان
در اوایل ماه اگوست، هانس گراندبرگ، نمایده خاص سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد در امور یمن، از توافق دولت یمن و گروه انصارالله برای تمدید آتش بس در یمن به مدت دو ماه دیگر خبر داد که در 2 اکتوبر منقضی می شود.
شرایط آتش بس شامل توقف عملیات نظامی تهاجمی توسط طرف های درگیر در زمین، بحری و هوا در داخل و خارج یمن، تسهیل ورود 18 کشتی با سوخت به بندر حدیده هر دو ماه یکبار است. پرواز به کشورهای عربی از میدان هوایی بین المللی صنعا دو بار در هفته و همچنین برگزاری نشستی بین طرفین برای توافق بر سر بازگشایی جاده ها در ولایت مرکزی تعز و سایر ولایات برای بهبود آزادی رفت و آمد مردم یمن.
از سپتامبر 2014، جنبش شیعه انصارالله کنترل اکثر ولایت های مرکزی و شمالی یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور را در دست دارد. از مارچ 2015، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی عملیات نظامی خود را در حمایت از اردوی یمن برای بازگرداندن این مناطق به کنترل دولت شناخته شده بین المللی یمن آغاز کرد، اما موفق نشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала