کلوپ ویدیو

راهپیمایی 40 هزار نفری ضد دولتی در کیشینف پایتخت مولداویا + ویدیو

© Sputnik / Mihai Karaush /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг Молдавии на спине участника акции сторонников избранного президента Молдавии Майи Санду у здания парламента в Кишиневе
Флаг Молдавии на спине участника акции сторонников избранного президента Молдавии Майи Санду у здания парламента в Кишиневе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2022
عضو شوید
نزدیک به 40000 نفر در راهپیمایی ضد دولتی در کیشینف پایتخت مولداویا شرکت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دینو تورکانو یکی از اعضای حزب شور مولداویا و از سازمان دهندگان این راهپیمایی گفت: نزدیک به 40 هزار نفر روز یکشنبه در یک راهپیمایی ضد دولتی در مرکز کیشینوف شرکت کردند. شرکت کنندگان در راهپیمایی در چادر شهر مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند، جایی که اعتراض نامحدود از 18 سپتامبر در آن در حال برگزاری است. به معترضان اجازه ورود به صحن نهاد ریاست جمهوری که معمولاً بر روی پله های آن تجمعات روز یکشنبه برگزار می شد، داده نشد و به همین دلیل صحنه ای را در میدان روبروی مجلس درست کردند. به همین دلیل تردد در مرکز پایتخت بسته شد.
او گفت: ما بسیار خوشحالیم که اعلام کنیم که امروز حدود 40 هزار نفر داریم که از سراسر کشور آمده اند: از جنوب تا شمال، از جمله کیشینو!
تورکانو گفت، پایتخت نزدیک و همه چیز برای ما موفق خواهد بود، یعنی به سرنگونی دولت کنونی دست خواهیم یافت.
معترضان از افزایش بی پیشینه ای قیمت گاز، دیگر منابع انرژی و مواد غذایی و همچنین تورم بالا و کاهش استانداردهای زندگی خشمگین هستند. معترضان مقامات را به ناتوانی در کنار آمدن با بحران متهم می کنند و به تورم بی سابقه در 20 سال گذشته اشاره می کنند که در میانه ای تابستان به 33.5 درصد به صورت سالانه رسید. رهبری این کشور به دلیل عدم تمایل به مذاکره در مورد قیمت گاز بهتر با روسیه و همچنین فشار سیاسی بر نمایندگان مخالفان مورد انتقاد قرار می گیرد.
نظرسنجی های بیشمار نشان می دهد، که نزدیک به 60 درصد از جمعیت کشور نسبت به توانایی حزب حاکم اقدام و همبستگی برای ماندن در قدرت سه سال دیگر پیش از انتخابات پارلمانی بعدی تردید دارند. همچنین حدود 70 درصد مولداوی ها از سیاست مقامات ناامید هستند و تقریباً 65 درصد از ایده تغییر دولت حمایت می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала