پدرام: اسلامیت و افغانیت گروه طالبان به معنی ساخت دولت تک‌قومی است

© Sputnik / JAK / JAKلطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان
لطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2022
عضو شوید
رهبر حزب کنگره ای ملی افغانستان منظور از اسلامیت و افغانیت گروه طالبان را ساخت دولت تک‌قومی افغانی مبتنی بر مذهب اهل‌سنت می داند.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالطیف پدرامرهبر حزب کنگره‌ی ملی امروز (یک‌شنبه، ۱۰میزان) در واکنشی در پیوند به یورش به مرکز آموزشی کاج در تویترش نوشت: "وقتی رهبری طالبان می‌گوید، افغانیت و اسلامیت، منظورش دولت تک‌‌قومی افغانی مبتنی بر مذهب اهل‌سنت است. به‌طور اعلام ناشده هزاره‌ها و مذهب تشیع را از دایره‌ی این دو مفهوم بیرون می‌دانند".
پدرام: طالبان یک گروه تروریستی است و دولت روسیه نباید به گفته های آنان اعتماد کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2021
پدرام: طالبان یک گروه تروریستی است و دولت روسیه نباید به گفته های آنان اعتماد کند
.پدرام افزوده است: "بنابر این، ( گروه طالبان) در کُشتن هموطنان هزاره و شیعه‌مذهب ما بی‌باک و گستاخ اند و احساس گناه نمی‌کنند".
در زمان حکومت پیشین بر هزاره ها یورش های انتحاری را در مکتب، درمانگاه ها و گروگانگیری در راه ها را جنگجویان گروه طالبان انجام می دادند، اما پس از چیرگی گروه طالبان تاکنون بیش از ده ها انفجار بر هزاره ها انجام شده است، که گروه داعش مسئولیت این انفجارها را به دوش گرفته است.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان در سال گذشته برای دومین بار بر افغانستان، این گروه یک حکومت تک قومی را بنا نهاد که بیش از 80 درصد آن را پشتون و کمتر از 20 درصد آن را دیگر قوم های افغانستان تشکیل می دهد، که همه طالب و ایده افراطی دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала