بدترین شیوع آنفولانزای پرندگان بریتانیا را تهدید می کند

© AFP 2023 / Remy GabaldaВспышка птичьего гриппа H5N8 на утиной ферме во Франции
Вспышка птичьего гриппа H5N8 на утиной ферме во Франции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2022
عضو شوید
در بریتانیا، شیوع آنفولانزای مرغ ها ثبت شد و نسبت به کمبود بوقلمون به همگان هشدار داده شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، اتحادیه ملی زراعتی (NFU)، اعلام کرد: ساکنان بریتانیا ممکن است به دلیل بدترین شیوع آنفولانزای پرندگان در تاریخ این کشور با کمبود بوقلمون کریسمس مواجه شوند.
Лаборатория по выявлению вируса H7N9 в Пекине  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2021
اولین مورد ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در گوانگ دونگ چین
گزارشات حاکی از آن است که فعلاً به دلیل شیوع ویروس، بیش از سه میلیون پرنده ذبح شده اند، آنفولانزا در 155 منطقه در سراسر بریتانیا مشاهده شده است.
جیمز موترشد رئیس شورای طیور اتحادیه ملی زراعتی، گفت: این یک خطر است؛ به طوز مثال، اگر آنفولانزای مرغی بوقلمون ها را لمس کند، می تواند باعث تخریب جمعی شود، که می تواند منجر به مشکلات واقعی در زنجیره تامین در آستانه کریسمس شود.
برخورد هواپیمای مسافربری با خیل پرندگان در قزاقستان + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2020
کلوپ ویدیو
برخورد هواپیمای مسافربری با خیل پرندگان در قزاقستان + ویدئو
بوقلمون یکی از محبوب ترین غذاهای روی میز کریسمس بریتانیا است، نگرانی ها در مورد کمبود بوقلمون کریسمس در بریتانیا سال هاست که افزایش یافته است. در سال 2021، رئیس اتحادیه طیور بریتانیا گراهام دیر، در مورد خطرات کمبود محصول اصلی برای میز کریسمس به دلیل کمبود کارگر در صنعت صحبت کرد. بعداً نمایندگان صنعت تجارت به اسپوتنیک اطمینان دادند که بریتانیایی ها با این مشکل روبرو نخواهند شد.
آنفولانزای پرندگان یک مرض عفونی ناشی از سویه‌های ویروس آنفولانزای A است که در سراسر جهان شایع است. بسیاری از گونه های پرندگان وحشی از عفونت با این ویروس بدون علائم آشکار آسیب به سلامتی خود جان سالم به در می برند، اما برخی از آنها، از جمله پرندگان اهلی، به امراض مبتلا می شوند که می تواند به انسان منتقل شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала