شورای جهانی هزاره: حمله بر کاج مصداق روشن تداوم نسل‌ کشی هزاره‌ها است

© AFP 2023Афганские женщины с плакатами скандируют лозунги во время акции протеста проив геноцида хазарейцев на следующий день после теракта смертника в учебном центре Дашт-э-Барчи в Кабуле
Афганские женщины с плакатами скандируют лозунги во время акции протеста проив геноцида хазарейцев на следующий день после теракта смертника в учебном центре Дашт-э-Барчи в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2022
عضو شوید
در ادامه واکنش‌ها به حمله بر مرکز آموزشی کاج در غرب کابل، شورای جهانی هزاره گفته است که این حمله مصداق روشن دیگر برای اثبات تداوم نسل‌کشی هزاره‌ها است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صبح، این شورا در‌ واکنش به آنچه که ادامه نسل‌کشی‌ هزاره‌ها عنوان می‌کند، قرار است هفته آینده، 8 اکتوبر برابر با 15 میزان، اعتراضات سراسری را در کشورهای مختلف راه‌اندازی کند.
شورای جهانی هزاره از نهادها و سازمان‌های حقوق بشری و مردم در داخل و خارج از افغانستان برای اشتراک در این اعتراضات درخواست کرده است.
در همین حال، در ادامه واکنش‌ها شماری از آوازخوانان افغان نیز حمله بر کاج را محکوم کرده و آن را نسل‌کشی هزاره‌ها خوانده‌اند.
فرهاد دریا، از آوازخوانان مشهور افغانستان در یادداشتی درخواست یک هفته ماتم ملی کرده است.
طبق آمارهای جدید، در حمله بر آموزشگاه کاج در غرب کابل دست‌کم بیش از 140 تن کشته و‌ زخمی شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала