پشتیبانی 9 کشور اروپایی از پیوستن اوکراین به ناتو

© AP Photo / Virginia MayoЗдание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2022
عضو شوید
رئیسان جمهور 9 کشور اروپایی آمادگی خود را برای پشتیبانی از پیوستن اوکراین به ناتو اعلام کردند.
به گزارش اسپوتنیک، اداره مطبوعاتی کلاوس یوهانیسرئیس جمهور رومانی نوشت: رئیسان جمهور 9 کشور اروپایی از پیوستن احتمالی اوکراین به ناتو پشتیبانی می کنند.
فشار بر ایران: بعد از تحریمات امریکا وضع نرخ نفت چه خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
کاخ سفید: اکنون زمان بحث درباره عضویت اوکراین در ناتو نیست
در بیانیه مشترک منتشر شده در ویب سایت اداره ریاست جمهوری رومانی آمده است: "ما، رئیسان جمهور کشورهای اروپای مرکزی و شرقی... قویاً از تصمیم نشست ناتو در بخارست در سال 2008 درباره پیوستن آینده اوکراین پشتیبانی می کنیم".
نویسندگان این بیانیه همچنین از روسیه می خواهند که خاک اوکراین را ترک کند. این سند از سوی رئیسان جمهور رومانی، جمهوری چک، استونی، لتونی، لیتوانی، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، لهستان و اسلواکی امضا شد.
پیش از این، ولودیمیر زلنسکی پیشتر گفته بود، که اوکراین برای پیوستن سریع به ناتو درخواست می دهد. جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در امور امنیت ملی، بعداً گفت که روند پذیرش اوکراین در ناتو اکنون نابهنگام است. و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در اظهار نظر زلنسکی، موضع بدون تغییر ناتو در مورد حق هر کشور برای تعیین مسیر خود و سیاست "درهای باز" را به رسمیت شناخت، اما تاکید کرد که ناتو تلاش های خود را برای کمک به کی یف در دفاع از خود متمرکز خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала