دلیل پاسخ منفی ناتو به درخواست زلنسکی

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press Office Президент Украины Владимир Зеленский
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2022
عضو شوید
نماینده دائم آلمان در ناتو می‌گوید پیمان اتلانتیک شمالی نمی‌تواند به درخواست زلنسکی برای کمک پاسخ دهد.
به گزارش اسپوتنیک، رودیگر کونیگ، نماینده دائم آلمان در بلوک نظامی ناتو، در مصاحبه با اشپیگل گفت،از آنجا که کی‌یف عضو پیمان اتلانتیک شمالی نیست، ناتو نمی‌تواند به درخواست‌های ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای کمک ن د پاسخ مثبت دهد.
این دیپلمات در پاسخ به اظهارات مبنی بر اینکه رهبر اوکراین بارها از ائتلاف درخواست کمک کرده است، گفت: اوکراین عضو ناتو نیست. بنابراین، هیچ تعهدی برای دفاع جمعی از این کشور وجود ندارد. ما همچنین به هیچ وجه نمی خواهیم که ناتو در درگیری ها مشارکت فعال داشته باشد.
نماینده دائم آلمان تاکید کرد که ورود ناتو به درگیری منجر به یک جنگ بزرگ خواهد شد که در آن 30 کشور به طور ناگهانی در آن شرکت خواهند کرد که هیچ تمایلی به انجام این جنگ ندارند.
کونیگ همچنین خاطرنشان کرد که کمک به کی‌یف از سوی متحدان غربی آن از ناتو باید به عنوان اقدامات جداگانه کشورها تلقی شود و نه خود ائتلاف.
روسیه بارها تأکید کرده است که هدف ناتو رویارویی با این کشور است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که هر گونه محموله تسلیحاتی در خاک اوکراین هدفی مشروع برای نیروهای روسی به‌شمار می‌رود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
یک روز پس از الحاق 4 منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا به روسیه، "ولودیمیر زلنسکی" رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه پس از امضای سند الحاق 4 منطقه "دونباس" به روسیه توسط "ولادیمیر پوتین" همتای روس خود، طی درخواست رسمی خواستار تسریع روند عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد. این در حالی است که "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو از پاسخ مستقیم به پرسش خبرنگاران درباره آمادگی این سازمان برای بررسی درخواست زلنسکی خودداری کرد.
گفتنی است همه‌پرسی در پیوند به الحاق جمهوری های دانتسک و لوهانسک و همپنین مناطق زاپروژیا و خرسون، از 23 سپتمبرآغاز و در تاریخ 27 همین ماه به اتمام رسید و پس از رأی موافق اکثریت قریب شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود برای پیوستن به روسیه را ارائه کردند.
رهبران مناطق الحاق شده به روسیه اعلام کردند که این مناطق در همه پرسی های به عضویت در روسیه رای مثبت دادند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ 30 سپتامبر سند الحاق مناطق نامبرده را در مراسمی باشکوه در کاخ کرملین امضا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала